60 CSx max storlek på minneskort?

Hejs.


Jag har ett 1 GB minnseskort i min 60 CSx nu och det funkade utan minsta problem. Nu har jag sett att det kommit kort med 2 GB, och då blev man ju sugen på ett sånt. Men har någon testat om det funkar med ett sådant, om GPS:en kan läsa det och att det fun kar som det är tänkt?

MVH Tony
 
Storleken borde inte spela någon roll *L*.
Frågan är on det är värt priset, tror du att du kommer fylla kortet med kartor. Har ditt 1gb kort någonsin blivit fullt?
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Stål Jocke; sa:
Storleken borde inte spela någon roll *L*.
Frågan är on det är värt priset, tror du att du kommer fylla kortet med kartor. Har ditt 1gb kort någonsin blivit fullt?


Tja, det billigaste priset för Micro SD 2 GB jag hittat är 273 kr, så värt priset är det definitivt.

Mitt 1 GB är knökfullt nu, jag har fyllt det med så mycket som möjligt av City Navigator v.8, Friluftskartan över Norge och Sverige, men vill ändå ha in mer så man slipper att ladda om kortet om man råkar dra på långtur rätt var det är. Helst vill man ju få in hela CN 8 plys lite annat man kan behöva utan att de blir fullt.

Så, har har någon testat 2 GB-kort och funkar det eller inte?


MVH Tony
 
Tony-Avesta; sa:
Mitt 1 GB är knökfullt nu, jag har fyllt det med så mycket som möjligt av City Navigator v.8, Friluftskartan över Norge och Sverige, men vill ändå ha in mer så man slipper att ladda om kortet om man råkar dra på långtur rätt var det är. Helst vill man ju få in hela CN 8 plys lite annat man kan behöva utan att de blir fullt.

Så, har har någon testat 2 GB-kort och funkar det eller inte?


MVH Tony

2 Mb-kort fungerar alldeles utmärkt i min 60Cx.
Bertil
 
bertilstenfeldt; sa:
Tony-Avesta; sa:
Mitt 1 GB är knökfullt nu, jag har fyllt det med så mycket som möjligt av City Navigator v.8, Friluftskartan över Norge och Sverige, men vill ändå ha in mer så man slipper att ladda om kortet om man råkar dra på långtur rätt var det är. Helst vill man ju få in hela CN 8 plys lite annat man kan behöva utan att de blir fullt.

Så, har har någon testat 2 GB-kort och funkar det eller inte?


MVH Tony

2 Mb-kort fungerar alldeles utmärkt i min 60Cx.
Bertil


Kalas, tack för den uppgiften.

Fast jag hoppas du skrev fel och menar 2 Gb och inte som du skrev, 2 Mb...?


MVH Tony
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Storleken spelar visst roll...

Stål Jocke; sa:
Storleken borde inte spela någon roll *L*.
Frågan är on det är värt priset, tror du att du kommer fylla kortet med kartor. Har ditt 1gb kort någonsin blivit fullt?

Tydligen var det inga problem med 2 Gigs kort i det här fallet men grundfrågan är berättigad.
Jag stoppade i ett 2 Gigs kort i min PDA för ett tag sedan och den ville inte ha med det att göra.
Efteråt så fick jag reda på att vissa maskiner inte klarar av att läsa kort med kapacitet över ett visst värde.


Gut Pfad.
 
Kincop; sa:
bertilstenfeldt; sa:
2 Mb-kort fungerar alldeles utmärkt i min 60Cx.
Bertil

Bertil, vilket märke har du på detta minneskort?

Tackar på förhand,
Kincop

Hej!
Jag råkade skriva 2 Mb men det skulle naturligtvis vara 2 Gb. Märket är SanDisk och jag köpte det från http://www.tbh.se/. Tänk på att det INTE ska vara Ultra II utan det utan det som bara heter SanDisk Transflash.
Bertil
 
bertilstenfeldt; sa:
Kincop; sa:
bertilstenfeldt; sa:
2 Mb-kort fungerar alldeles utmärkt i min 60Cx.
Bertil

Bertil, vilket märke har du på detta minneskort?

Tackar på förhand,
Kincop

Hej!
Jag råkade skriva 2 Mb men det skulle naturligtvis vara 2 Gb. Märket är SanDisk och jag köpte det från http://www.tbh.se/. Tänk på att det INTE ska vara Ultra II utan det utan det som bara heter SanDisk Transflash.
Bertil
Du menar detta: http://se.pricerunner.com/pl/61-666326/Minneskort/SanDisk-Micro-Secure-Digital-2GB-priser
Ja, 307kr inkl. frakt från TBH är inte fy skam!
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.