2 eller 3 manstält? (Nallo/Nallo GT)

Ja, GT låter ju helt klart nice...men 3 personstält och GT modell...vikten börjar ju öka...2.5 har jag iof tänkt mig som någon max-gräns...jag ska ju när nödenkräver kunna släpa på det själv...blir det kanske lite väl lyxigt???

Så är det ju det här med footprint som det så fint kallas...är det en värd ytterligare investering? Hur mycket längre livslångd får jag??? ett halvt kilo är ett halvt kilo!!

ditt o datt...

Ja, GT låter ju helt klart nice...men 3 personstält och GT modell...vikten börjar ju öka...2.5 har jag iof tänkt mig som någon max-gräns...jag ska ju när nödenkräver kunna släpa på det själv...blir det kanske lite väl lyxigt???

Så är det ju det här med footprint som det så fint kallas...är det en värd ytterligare investering? Hur mycket längre livslångd får jag??? ett halvt kilo är ett halvt kilo!!

Tänk på att vintertid har man mer utrustning inne i tältet, dubbla liggunderlag, större sovsäckar, dunjackor mm..och det tar plats!
Jag har sovit ett par nätter i mitt Kaitum 2 vintertid och en massa nätter sommartid...vintertid så tycker jag det blir på gränsen för litet(i bredden sas). Ofta gräver man en sitgrop i absiden där man lagar mat och så..och då ha ca 120cm sluttande är...funkis, men inte mer än så!
Under vintern spenderar du oxå oftast fler timmar i tältet...

Sommartid är det inget problem alls...

Mmm...Ska du använda det själv oxå så tycker jag att 3 o Gt faller bort...då är ett nallo 2 perfekt!
Men..inte på vintern när ni är två!

Footprint..jag tror det är en "overkill" verkar mera vara en amerikansk grej! Inget jag skulle släpa på iaf!

//A

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
fick ett footprint "på köpet" när jag köpte mitt nammatj, men använder det aldrig... skulle innertältgolvet slitas ut kan jag ju alltid använda det för att sy ett nytt golv...

Senast ändrad:
...

Enig med Andy69. Du trenger ikke footprint. Mitt Nallo begynner å bli slitt. (Pluggfeste røk i sterk vind på fjellet. Jeg har hatt teltet i mange år, og er meget fornøyd med slitestyrken) . Bunnduken er derimot fremdeles like hel og vanntett.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips