1 Vecka i vildmarken

Jag har tänkt mig att vara 1 vecka i vildmarken nästa sommar (kanske med en kompis om någon vill/vågar följa med ;) med en del utrustning som Kniv, snöre, vattenflaska m.m.

Själv har jag tänkt mig att vara någonstans i Dalsland runt Bengtsfors vilket verkar vara det
närmaste stället häromkring i västergötland?

Är det någon av er som har gjort detta isåfall var och hur?

Tacksam för svar

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
I t ex Norge är det generellt eldningsförbud mellan 15. april till med 15. september, inte så dumt.

Har gjort det några gånger i egen skog. Klart lite lättare när man kan göra som man vill. Min utrustningslista brukar se ut såhär. Kniv, yxa, tändstål och björknäver, pressening, snöre av hampa, ett kokkärl typ plåtburk, Sovsäck, salt ( viktigare änn kolhydrater ) och eventuelt ett metspö. Brukar räcka långt. Lycka till! :)

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.