Extra värme till pläxor

Jag söker någon form av extra värme av mina läderpjäxor med NN75 tror jag det heter när det är lite kallare.

Någon stans har jag sett som en socka som man trär över pjäxan med kardborre i hälen tror jag.

Vad har ni för tipps!

Kolla om Biltemas neoprene-överdrag för cykelskor funkar. Du får nog modifiera dom med en sax, men billigt är det. Pikmakarns är ju inte heller så dyra och ser helt OK ut på bild.

Annars tror jag att både Berghaus, Outdoor Research och Black Diamond haft helfotsdamasker, kostar en rejäl slant dock.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Biltema

har damasker i neopren till cykelskor. Sådan kan du sy om eller köpa liknande "rätt dyra" överdragsdamasker som finns för fjällbruk etc.

Thure

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.