Vad pysslar de med på Addnature?

Handlade mycket på Addnature förut, och måste säga att jag är jättenöjd mer hur de hanterar reklamationer! Inget tjafs utan de bara löser allting! Flera vänner till mig har liknande erfarenheter. Dock handlar jag inte där längre, mest för att jag bor i en storstad där konkurrerande butiker har samma sortiment..
 
Jag har handlat mycket via Addnature och varit nöjd varje gång, särskilt de gånger då jag behövt använda Kundtjänst har alltid fungerat bra och vänligt. Skönt att höra att trådstartaren får hjälp och blir trodd när det är "oturs-ordrar", det är ju segt när det blir fel men så bra att det då hanteras vettigt av butiken.
Vore dystert att behöva filma när man öppnar ett mottaget paket, men det kanske är precis det man borde börja göra om det är dyrare prylar. Har läst skräckexempel på transportskadade cykelramar där det blir Moment 22, man får ju inte ut sin vara om man inte godkänner mottagandet och skicket, men kan ju inte kontrollera att varan är OK förrän man öppnat emballaget. Då är det verkligen skönt med butiker som hanterar reklamationer förnuftigt, och litar på sina kunder!

Men angående nyhetsmailen nu, det är en slump att Addnature, Outnorth och Naturkompaniets kommer ungefär samtidigt? Triggar den ena de övriga att omedelbart skicka ut sitt nästa? Haha, ser lite intressant ut i mailboxen att de oftast trillar in till synes samordnat...
 
Men angående nyhetsmailen nu, det är en slump att Addnature, Outnorth och Naturkompaniets kommer ungefär samtidigt? Triggar den ena de övriga att omedelbart skicka ut sitt nästa? Haha, ser lite intressant ut i mailboxen att de oftast trillar in till synes samordnat...

De skickar väl ut sina mejl så ofta att det verkar som om de kommer samtidigt? ;)
 
Jag vill också sälla mig till dem som bara har positiva upplevelser av Addnature. Till och med när posten slarvade bort ett paket och en smärre kris uppstod för mig så klev kundtjänst på Addnature in och skickade en ny försändelse på samma order. Jag fick lova muntligt att skicka tillbaka det första paketet om det skulle dyka upp hos mig (vilket det gjorde).
Sånt glömmer man inte i första taget.
 
Hej!

Jag heter Johan och är marknadschef på Addnature. Såklart jättetråkigt att du haft en så strulig relation med oss. Ibland blir det strul men det är dessutom extrem otur när du råkar ut för det flera gånger i rad. Hör av dig till kundtjänst igen så kommer de att hjälpa dig. Faktiskt också väldigt roligt att så många berättar att de inte känner igen sig.

Angående mailbombningar så tar vi till oss av den kritiken. Det är ju en balansgång. Vi vill ju såklart berätta om alla nyheter och erbjudanden, men klart vi fattar att det inte får bli för mycket. Vi är ju också Addnaturekunder och prenumeranter på nyhetsbrevet :)

Men som sagt: hör av dig till kundtjänst så löser vi det!

//Johan Ekroth

Jag anmälde mig till Addnatures nyhetsbrev i slutet av förra året och fick en rabattkod på 100 kr. Mycket trevligt; jag använde rabatten till att lite förmånligare köpa ett Primus Omnifuel kök.

Tyvärr kommer nyhetsbreven på tok för ofta. Dagliga nyhetsbrev skulle jag vilja jämställa med spam. Resultat är att jag avanmälde jag mig från nyhetsbrevet igår. En bra frekvens är ett utskick i veckan.

Här kommer lite gratis råd beträffande användbarhet för nyhetsbrev. Jakob Nielsen är en ledande expert inom just användbarhet.

http://www.nngroup.com/articles/e-mail-newsletters-usability/

http://www.nngroup.com/reports/email-newsletter-design/

http://www.smartinsights.com/email-...-strategy/best-frequency-for-email-marketing/

Jag köpte mina första varor från Addnature 2009. Det var en Fällkniven F1, som jag betalde 999 kr för jämfört med 1500 på Naturkompaniet, samt en Trangia Gasolbrännare, som kostade mig 375 kr jämfört med 500 kr på Naturkompaniet. Sedan dess har Addnature varit min "hovleverantör". Varför betala mer på Naturkompaniet när man kan få det billigare och snabbt levererat hos någon annan.

Snälla Addnature, förstör inte ert goda rykte.
 
Hej!

Jag heter Johan och är marknadschef på Addnature. Såklart jättetråkigt att du haft en så strulig relation med oss. Ibland blir det strul men det är dessutom extrem otur när du råkar ut för det flera gånger i rad. Hör av dig till kundtjänst igen så kommer de att hjälpa dig. Faktiskt också väldigt roligt att så många berättar att de inte känner igen sig.

Angående mailbombningar så tar vi till oss av den kritiken. Det är ju en balansgång. Vi vill ju såklart berätta om alla nyheter och erbjudanden, men klart vi fattar att det inte får bli för mycket. Vi är ju också Addnaturekunder och prenumeranter på nyhetsbrevet :)

Men som sagt: hör av dig till kundtjänst så löser vi det!

//Johan Ekroth

Jag tycker det är trevligt att "den skylidga" kommenterar också, bra bra! :)
Men som sagt spam mailen får ni gärna sluta med.. man tackar ju gudarna för att det är mail och inte reklam i brevlådan för då hade jag samlat ihop allt i en stor kartong och använt en retursedel från senaste ordern och skickat tillbaka de! ;)
 
Jag har handlat en hel del hos de både via nätet men även i deras butiker.
Allt via nätet har skötts helt perfekt. Men i butikerna har jag stött på väldigt olika beteende bland personal. Vissa tar sig tid, berätta om alla produkter man undra något om även när man säger att man inte ska köpa den dagen, är super trevliga osv osv
Men sedan var det ibland precis tvärtom. Det var ett tag särskild i butiken på Södermalm där man ibland stod i en kvart vid kassan för att betala och ingen ens tittade på en (funderade flera gånger om jag bara skulle gå med produkten för ingen hade märkt något ändå), Deras datorsystem verkade super krångligt för något år sedan då vissa produkter hade märkts fel och således fanns den rätta produkten inte tillgängligt då de inte kunde hitta den eller den inte ens hade beställts. Flera gånger även att det skulle har funnits en viss produkt enligt datorn men att den inte fanns i någon butik osv.
Personal som verkade stressad, hade dåligt koll och tom otrevliga. Jag la dock märke till att det nästan bara var på Södermalm som sagt.
Nu är det ett tag sedan jag upplevde något negativt och det senaste året har jag knappt handlat hos de och om gör jag det helst på nätet eller i butiken på norra sidan Sthlm.

Kan tänker mig att liknande problem som jag (och även andra jag har pratat med) har upplevd i butikerna även förekommer i hanteringen för nätköparna.


Butiksförsäljningens framgång baseras på kundens subjektiva uppfattning, men jag håller verkligen med dig att viss personal i butikerna har en ganska märklig inställning till sina arbetsuppgifter. Att få stå och vänta vid en disk medan personalen helt oberörd står och surfar är inte helt ovanligt

Något jag tycker är än dock frustrerande är att kunskapen kring produkterna är rätt bristande, speciellt om det inte handlar om klättring eller "hippa" träningsformer, som exempelvis terränglöpning, toppturer eller liknande.
 
Hade tänkt att skriva i forumet om mitt senaste köp från addnature, men tänkte att det hjälper la föga.
Beställde käk för jag skulle vandra utomlands. Visste att jag var lite sent ute, men maten jag beställde fanns på lager och skickades dagen efter, så jag skulle eventuellt få med mig maten på resan. Dagen efter får jag ett mail där det står att varorna har skickats och så fick jag ett kollinr. Men jag hann inte få paketet för dagen efter det (2 dagar efter inlagd beställning) åkte jag sent på kvällen. Så här långt är det ingen fara, det var ju mest mitt fel.
Men tiden gick och inget aviserings sms. Var på väg hem från resan när jag fick aviseringen, en vecka efter att varorna skickats. DHL är värdelöst för det är inte första gången de muppar sig. Fortfarande inte addnatures fel.
Så jag skriver till kundtjänst (addnature) att de kanske borde ta ett snack med DHL eftersom varorna kom efter mer än en vecka. Och så gav jag dom några fler exempel (dunsäckar beställda från tyskland som DHL ställde på trappen till huset (!), bl a. Fick till svar att jag då borde handla på ställen som inte skickar med DHL! Va fän.
 
Även om jag inte haft några problem med mina beställningar från Addnature, så kan jag bekräfta att deras datasystem för online beställningar är osedvanligt korkat programmerat. För en tid sedan skulle jag lägga en beställning och utnyttja två olika rabatterbjudanden som de hade, givetvis inte på samma produkt.
Systemet medgav inte att jag gjorde detta för sampaketering, utan accepterade bara en rabatt per beställning vilket fick till följd att jag tvingades lägga två samtidiga och separata beställningar. Enda part att förlorade på detta var Addnature själva som fick dubbla fraktkostnaden!
 
Hej!

Jag heter Johan och är marknadschef på Addnature. Såklart jättetråkigt att du haft en så strulig relation med oss. Ibland blir det strul men det är dessutom extrem otur när du råkar ut för det flera gånger i rad. Hör av dig till kundtjänst igen så kommer de att hjälpa dig. Faktiskt också väldigt roligt att så många berättar att de inte känner igen sig.

Angående mailbombningar så tar vi till oss av den kritiken. Det är ju en balansgång. Vi vill ju såklart berätta om alla nyheter och erbjudanden, men klart vi fattar att det inte får bli för mycket. Vi är ju också Addnaturekunder och prenumeranter på nyhetsbrevet :)

Men som sagt: hör av dig till kundtjänst så löser vi det!

//Johan Ekroth

Hej! Kul att ni svarar i tråden. Har inte haft tid att återkomma i tråden men ja ska uppdatera.

Denna gång verkar inte problemet varit hos Addnature utan hos DHL. När jag hämtade paketet så hade Addnature delat upp de i två delar, och DHL hade missat detta. När ja kontaktade addnature sade dem att de borde ligga ett paket till hos DHL och de gjorde det..
 
Tack för fortsatt feedback! Jag läser alla inlägg och ser till att de hamnar på rätt ställe hos oss. Det är förvisso kul att växa så mycket som vi gjort de senaste åren, men det är inte helt busenkelt att gå från liten, till medelstor, till väldigt stor. Men vi kommer att jobba vidare med samma inställning som vi alltid haft, att lyssna på er som handlar och jobba för att det ska vara så enkelt och trevligt som det bara går att shoppa hos oss. Det är ju faktiskt därför som fri frakt, fri returfrakt, prisgaranti och 365 dagars öppet köp numer är nära på standard hos outdorrbutikerna på nätet. Alla förändringar kommer inte att komma över natten, men vi jobbar hela tiden för att försöka bli bättre (inklusive en söndagsförmiddag när solen skiner :)

//Johan Ekroth, marknadschef på Addnature
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
DoktorGlas 20% på friluftsvaror.se Butiker och leverantörer 0
NickeSkog Misstänkt låga priser på hoka-skor Butiker och leverantörer 6
hsp Nya produkter på Tradera Butiker och leverantörer 12
behnke Otroligt dålig servic på Exped! Butiker och leverantörer 21
creamwolf Priser på Addnature! Butiker och leverantörer 20
Brune Rätt så väl bemött på XXL Butiker och leverantörer 18
henkebmtb har nån handlat på www.bergfreunde.se Butiker och leverantörer 6
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
seobserver På besök i Multiverktygs fabriken Butiker och leverantörer 0
Brune Prenumerationspriset på Utemagasinet Butiker och leverantörer 3
Brune Märklig prissättning på XXL Butiker och leverantörer 205
martallen Vad händer på Skyllermarks? Butiker och leverantörer 0
Brune Dam BH på XXL Butiker och leverantörer 2
29351 Nordic outdoor mässa på Butiker och leverantörer 2
Bora hur många handlar på addnature? Butiker och leverantörer 9
plommon1 Snabba tips på bra outdoorbutiker i Stockholm Butiker och leverantörer 6
w2best Rea på nätet och i fysiska butiker?! Butiker och leverantörer 1
Heinz1 Tänk på detta när du fjällflyger! Butiker och leverantörer 18
Plindgren Frilufts utrustning på Nolia i Piteå 2010 Butiker och leverantörer 2
Sharkbait Campingworld.co.uk - Inget svar på mail Butiker och leverantörer 2
Tomas J Konstigt mail ang. en sak jag har till salu på prylmarknaden Butiker och leverantörer 4
graylingman Köp aldrig kikare nån annanstans än på Naturbokhandeln! Butiker och leverantörer 0
greenjuice Optimus - bara på engelska, franska, tyska? Butiker och leverantörer 6
ÄventyrsCompaniet då var det sluthandlat på ITAB ...jacka totalhavererade! Butiker och leverantörer 87
bigskier Outdoorbutiker på nätet Butiker och leverantörer 18
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
zzeezz Högre priser med rabatt på Addnatures rea Butiker och leverantörer 14
E_Nygren Arteryx på eBay Butiker och leverantörer 2
Ingebrigtl Var köpa Koflach Arctis Expedition i Göteborg eller på nätet? Butiker och leverantörer 3
Nils-Åke Sämre kvalite på skalplagg? Butiker och leverantörer 74
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
srpp Jag hoppas innerligt på förbättring. Butiker och leverantörer 20
Vättlefjäll North Face på eBay? Sant eller falskt? Butiker och leverantörer 22
mo9jan Handla på Globetrotter.de? Butiker och leverantörer 9
avslutat080903 Düsseldorf - tips på friluftsbutiker Butiker och leverantörer 1
På jakt efter Berghaus Yeti Extrem Butiker och leverantörer 9
Ninai Tips på internet-sajter & butiker i Sthlm? Butiker och leverantörer 0
Brune Rea på Playground Butiker och leverantörer 4
greenjuice Tysk textiljätte satsar på Klättermusen Butiker och leverantörer 22
Eärendil North Face butik öppnad på Norrlandsgatan! Butiker och leverantörer 3
dexecupen Ny klätter- & friluftsbutik på Söder Butiker och leverantörer 4
KLAGER Handla från USA på nätet Butiker och leverantörer 19
bessepersson Klättergrejer på rockempire.com? Butiker och leverantörer 7
pat2 Tips på skogsskidor Butiker och leverantörer 11
lagrave Brist på ansvar hos Arcteryx/Tierra Butiker och leverantörer 44
grodanbolle Jag mejlade Sverker på Plus! Butiker och leverantörer 79
hellmanskungen Friluftsbutiker på nätet!? Butiker och leverantörer 4
benjamin Patagonia DAS-parka på nätet? Butiker och leverantörer 5
avslutat080903 Utländska friluftsbutiker på nätet Butiker och leverantörer 5
P.D Haglöfs nya ryggor inte på nätet ? Butiker och leverantörer 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.