G-1000 anorak för 4500?

De flesta av Fjällrävens jackor är inte dyrare än något annat etablerat friluftsmärke. Den sk "numbers-serien" är en kollektion av några enstaka plagg som avviker prismässigt från det övriga sortimentet. Det är ju upp till var och en att köpa dessa eller ej. Hursomhelst så kostar ju inte fjällrävens "vanliga" sortiment mer än andra liknande företag, typ Bergans Norröna eller Lundhags.

Hur kan det vara en tröskel för människor om ett företag erbjuder enstaka plagg som kostar svinmycket? Hindrar det någon att ta sig ut i skogen för att Klättermusens jackor kostar tusentals kronor eller numbers-serien existerar? Jag tror knappast det är nåt som existerar att numbersserien beskrivs som måste-plagg för nybörjare.

Bra sagt. Och varför måste man alltid ta hänsyn till alla nybörjare? Vill nu FR göra en svindyr jacka så låt dem. De görs inte i så stora serier ändå.
 
Grym anorak

Priset är naturligtvis alltid en faktor att ta hänsyn till, ofta (men inte alltid) kostar också kvalité. FR:s anorak No. 8 kostar emellertid nog mer än den borde rent kvalitetsmässigt och jämfört med andra, i denna tråd omnämnda, produkter. Men jag kan inte annat än rekommendera den till potentiella användare i alla fall. Den är grym. Den sitter enormt bra på mig, till skillnad från andra plagg - både billigare och dyrare sådana. Den känns smidig, men ändå robust. Jag har inte utsatt den för ordentligt skyfall ännu, men den klarar riktigt ruggigt väder redan som obehandlad. Den står emot mycket och slits vackert. Det märks att den är byggd för att användas så, det är inget slit och släng-plagg.

Anoraken är snygg och välkonstruerad, men visst är den dyr. Fast på samma sätt som vissa väljer att köpa ekologisk köttfärs i mataffären väljer kanske vissa att slanta upp litet extra för ett eco-plagg med kontrollerad produktionskedja, jag vet inte. Som plagg är denna anorak utmärkt hur som helst, det finns andra likvärdiga och billigare alternativ, men man kan lugnt säga att FR har lyckats bra här. Har en råd och lust att lägga sina surt förvärvade slantar på en anorak så blir en inte besviken.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Miroslav Jacka: Alternativ till Lappland jacka i G-1000? Kläder 12
naturälskaren Felköp? Vandringsbyxor G-1000 Kläder 19
alextangclan Gore-tex VS G-1000 Kläder 17
rJohansson Impregnera G-1000? Kläder 18
Noffaren Färga en G-1000 jacka? Kläder 11
haiwa jacka i g-1000 eller goretex + knickers Kläder 2
haiwa jacka i g-1000 eller goretex + knickers Kläder 15
pelka Fjällräven PAK5 G-1000 Trousers! Kläder 1
Snubblaren G-1000 jacka? Kläder 17
mipert Var kan jag köpa G-1000 väv? Kläder 5
LarssonMik skinn eller g-1000 Kläder 3
Johan_olsson Regnjacka á 1000:- Kläder 13
Johan.H Anorak tips Kläder 9
thureb Anorak för regnväder på liggcykel Kläder 22
ilves Anorak utan dragkedjor.? Kläder 7
vandrafjäll Gammal Haglöfs Anorak i Climatic Kläder 8
Riddleo Fällräven Anorak no. 8 Kläder 25
superc0ntra Itab Hunting Anorak, nån som använt Kläder 10
Crosstjeck Anorak: Fjällrävens Gutulia, Norrona Svalbard eller Bergans Nordmarka? Kläder 53
J Daniels Lars fälts anorak. Kläder 11
mindful Impregnera en gammal anorak Kläder 4
langby TNF Triumph Anorak Kläder 0
åkersorken GTX Anorak Kläder 4
Smogz Anorak för vårvinterfjäll Kläder 37
lassemalvan NJAL ANORAK Kläder 3
plp Val av Anorak i främst bomull - ingen GT! Kläder 8
100826 Everest Anorak Kläder 4
J.Bergh Klättermusens anorak Njal Epic? Kläder 1
Hedman Liten anorak? Kläder 4
Labben Tierra Ventura anorak Kläder 0
huskey klättermusens anorak Kläder 2
henrik.sandgren Haglöfs Lim Gram Anorak?? Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.