Här lägger jag bilder och dokumentation från några turer jag gjort.

Glad skåning som bor i Östersund.

Har tidigare bott i Uppsala, Lund, Malung och lite utomlands. Jobbar med naturvägledning. Utbildad naturguide på flera sätt och är aktiv som sådan ibland också.

Bilder, filmre och text från min turer lägger jag i blogg eller på https://www.facebook.com/per.sonnvik/photos_albums

Användarnamn: personnvik

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Jakt, Långfärdscykling, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Mountainbike, Bär & svamp, Orientering, Paddling, Foto, Ridning, Löpning, Segling, Utförsåkning, Resor, Familjen, natur, miljö, dans och släktforskning.

2024:

April, December

2014:
September

Skäckerfjällen i vårvärme och med trasig pjäxa

Jag och min turkamrat Magnus gjorde en runda i fina Skäckerfjällen 28 april, vilket var en solig och vårvarm dag. Skidföret var perfekt och snö var det inte brist på. Vi mötte oväntat många topptursskidåkare, som alla verkade tälta på ungefär samma ställe. Min en pjäxa gick sönder nästan uppe på första toppen, men den lyckades vi laga tillfälligt med leukoplast.