Här lägger jag bilder och dokumentation från några turer jag gjort.

Glad skåning som bor i Östersund.

Har tidigare bott i Uppsala, Lund, Malung och lite utomlands. Jobbar med naturvägledning. Utbildad naturguide på flera sätt och är aktiv som sådan ibland också.

Bilder, filmre och text från min turer lägger jag i blogg eller på https://www.facebook.com/per.sonnvik/photos_albums

Användarnamn: personnvik

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Jakt, Långfärdscykling, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Mountainbike, Bär & svamp, Orientering, Paddling, Foto, Ridning, Löpning, Segling, Utförsåkning, Resor, Familjen, natur, miljö, dans och släktforskning.

2024:

2014:
September

Skidtur från Kvikkjokk till Saltoluokta påsken 2024

21 mars till 1 april skidade jag och Kristofer Björkman genom Sarek, från Kvikkjokk till Saltoluokta. Vi satsade på att ha basläger vid ett par ställen och göra fina dagsturer därifrån. Det blev en väldigt trevlig och lyckad tur.

Jag har sedan 2008 gjort en längre skidtur minst en vecka över påsken. Det har varit med olika vänner men en litet gäng brukar ha varit med de flesta gångerna. Denna gång blev det för första gången med endast en turkamrat. Kristofer Björkman och jag gjorde turen i år. Vi försökte in i det sista få med ytterligare vänner men av olika anledningar gick inte det. Resultatet blev dock en väldigt fin tur där vi blandade turåkning i dalarna med dagar för toppturer. På två platser sov vi tre nätter och på de övriga en natt.