Här lägger jag bilder och dokumentation från några turer jag gjort.

Glad skåning som bor i Östersund.

Har tidigare bott i Uppsala, Lund, Malung och lite utomlands. Jobbar med naturvägledning. Utbildad naturguide på flera sätt och är aktiv som sådan ibland också.

Bilder, filmre och text från min turer lägger jag i blogg eller på https://www.facebook.com/per.sonnvik/photos_albums

Användarnamn: personnvik

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Jakt, Långfärdscykling, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Mountainbike, Bär & svamp, Orientering, Paddling, Foto, Ridning, Löpning, Segling, Utförsåkning, Resor, Familjen, natur, miljö, dans och släktforskning.

2024:

2014:
September

Skidtur till Ramsjøhytta med familjen

En mysig tur med frun och barnen (5 och 9 år gamla) från Bjørneggen till Ramsjøhytta i Norge. Vi bodde över en natt i den moderna Ramsjøhytta som ligger jättefint. Jag gjorde kvälls- och morgontur på Ramsjøn in i nationalparken Skarvan og Roltdalen.

För barnen blev det ca 15 km till Ramsjøhytta och lika långt tillbaka.