vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

Hålla sej hemma

Första helgen jag tillbringar hemma i Jokkmokk på länge;det är lätt att glömma bort att det finns mycket fint runt knuten här med.

Fina löparslingor  i skogarna att springa med hundarna,plocka lingon och fiska.

Upptäcksfärd till Snjerak

Fortsatt strålande väder.

Packade ryggsäcken och gick upp vår vanliga stig på berget,men fortsatte sen ovan sjön för att komma upp på lågfjället.

Egen härd är guld värd

Det började som en modell av sockerbitar på ett sittunderlag.

Vi hade knappt lämnat Staloluokta när Håkan framförde idèn att vi skulle bygga en typ sovstuga på mammas tomt utanför Kvikkjokk.