vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

Snöyra skapar lätt en gnällspik.

Ett sånt busväder det blev idag.Och inget vettigt får jag gjort,fast jag  ju nu har all tid i världen till att göra sånt som annars inte blir av.

Rena snö"stormen",med snö som yr längs gatorna och ned från taken.

Boliten.

En vinterkväll för några år sen skulle jag i vanlig ordning åka runt hundspåret tillsammans med vår lilla hund.

Plötsligt lystes hela skogen upp av ett mycket starkt ljussken,allt blev så ljust som på dagen för ett kort ögonblick.

Årets marknad slut

Ja,så återgår allt till den vanliga lugna lunken.

En viss skillnad när man i ett ca 3000 pers samhälle hyser kanske 10gånger fler.

Marknadsfredag-hittills.

Dålig nattsömn är ingen bra start på dagen,så det har varit lite trögt.

Vaknade alldeles för tidigt och gick till jobbet i vanlig tidig tid.

Jokkmokkks marknad- torsdag

Några timmar arbete,sedan ut och kolla vad som var på g.

Inte så mycket ännu,nåt enstaka hundspann nere på sjön,gott om plats att titta på utställningar och slöjd.