vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

Paddla i åska,internetabstinens,Zen-löpning,viktnördande och första dag på jobbet

Åter på arbetet efter 4 lediga veckor,ännu mycket lugnt här vilket känns bra,mjukstart.

Vår laddare till internet-grejen tålde inte vara utan ström utan avled i vanlig ordning,grav nät-abstinens,tänkte hur var det på jorden innan internet;jag har ju trots allt levt större delen av livet utan,konstigt nog,inget läsa,inget söka,inget skriva.

Tekniska och kunskapsmässiga förhinder

Här sitter jag och tvingas tjuvhålla på vandringsberättelser och bilder pga min brister i datorhatering,men nån gång lär jag väl få in dom.Försökt få till det hela gårdagkvällen men inte..

Fortsatt mulet fuktigt varmt väder.Gått runt sjön tillsammans med min sambo och vår kära gamla hund,som jag tycker förtjänar lite uppmärksamhet,en nu 12,5 år gammal Cavalier king Charles som varit en trogen träningskompis både när man sprungit,åkt skidor och simmat,sen ett par år konstaterat hjärtfel av värsta slag,men ändå glad och aktiv,vill alltid följa med,men nu är det hon som bestämmer takten.

provblogg

Så ska jag prova blogga och inte bara skriva på utsidans forum.Sista fredagen denna semestermånad.Hunnit ut på några fjällturer,men i helgen blir jag nog hemma,rätt regnigt väder.

En simtur i sjön på morgonen,riktigt varmt.Skulle ut och paddla sen,men det kom världens åskväder,så jag satt i bilen,läste en tidning,kokade kaffet på gasköket och åt upp min marsipangotte allt medans regnet vräkte ner.