Blogginlägg

Sylarna i Norge till Sylarna i Sverige

Det var helt rätt att stanna med utsikt på norska sidan av Sylmassivet. Morgonen var molnfri och det var helt vindstilla. Frukosten var havregrynsgröt, smörgåsar med pålägg och kaffe. Samt utsikt ... Läs mer.. 1

En vandring längst Gränsleden ifrån Ritsem

En ensamvandring jag gjorde i Juli månad 2021 ifrån Ritsem och fram till Norska gränsen. Och sedan tillbaka samma väg. Sammanlagt ca 8 mil.  Med all hemestranden i åtanke så bokade jag en resa ifrån ... Läs mer.. 2

Vandring Nässeldalsrundan, Bogesundslandet med barnen, hundarna och mannen

I början av sommarne vandrade jag, Fredrik och våra barn  Nässeldalsrundan på Bogesundslandet, Vaxholm. . . Amanda, Fredrik, Ida och Sixten......och hunden Bruno..... . . Enligt bogesundslandets ... Läs mer..

Snogeholm, på Friluftssinglars vis.

Snogeholms hemligheter - Det var fest på det skånska slottet i Snogeholm. Avslutningen på en lyckad jakt. In kliver plötsligt två beväpnade och maskerade män. Med pumphagelgevär avrättas två av ... Läs mer..

Sylarna till härliga Gåsen

Jag hade en god natt vid Sylarna, och unnade mig frukost på fjällstationen.  Normalt sett så tältar jag långt ifrån andra, men jag var ganska trött kvällen innan, så det blev skapligt nära ... Läs mer.. 2

Ingen tid till cykling

Plötsligt var det september! Sommaren har passerat och jag har cyklat mycket mindre än vad som var tänkt. Har man en ny cykel inför säsongen borde väl timmarna och milen komma av sig själv? Nej, tji ... Läs mer..

Låktatjåkka till Nikkaloukta - en tur med en twist, del 1

Dag 1 (2021-08-08) – Låktatjåkka till Björkliden, med en liten omväg 16.35 är klockan när tåget stannar vid Låktatjåkka station. Plattformen är kort och konduktören har noggrant informerat oss vilken ... Läs mer.. 2

Storulvån till Vålådalen

Efter att ha läst en massa bloggar, artiklar och foruminlägg och blivit så vansinnigt inspirerad bestämde jag mig för att jag måste göra en fjällvandring. Med barnfamilj, hund och engagemang som ... Läs mer.. 2

Blogga på Utsidan!

På Utsidan kan du lätt skapa en egen blogg för att dela med dig av ditt friluftsliv och annat till Utsidans alla läsare.

Skapa din egen blogg här

Populära etiketter

Bloggar

Au naturel - tänkt om fjäll och annat

Jag gillar livet au naturel. Dvs mat utan kladdiga såser, chosefria människor, få prylar, ärliga samtal och tankar. Och fjällen, där livet verkligen ...

BeesBlog

Sarek

Christers utsida

Elvah Fjällvandrare

Fjällvandringsplaner, fjällvandringsminnen, fjällvandringsprylar* (*garanterat sponsorfritt fjällvandringsnörderi)

Fjällfunderingar...

...och andra tankar

Fowwes blogg

Fjällvandringar, naturupplevelser och friluftstankar.

Friluftskedjan -Din länk till naturen-

Berättelser, tankar och betraktelser omkring friluftsliv, äventyr och natur...

friluftsliv och utrustning

om min syn på friluftsliv o utrustning

Glamping inget för oss

Vandring kort eller långt, stadsnära eller ödemark. Nyfiket och äventyrligt med folkbildande kunskap. Lika gärna solo som i trevligt sällskap.

Majjens blogg

Njoatsosvágge

Vandringar i en av Sareks vildaste dalgångar. Ett samarbetsprojekt av Hans Fowelin och Björn Andersson.

sejjos blogg

Ullis blogg

Hit och dit i vår vackra natur.

Öhrnells blogg

Om att bygga tält, och diverse funderingar kring att vara en halvlat medelsvenssonfrilufsare med längtan efter friheten, lugnet och njutningen, ...