Skriver om allt som jag gör och möter i vår natur

Fågelintresserad naturmänniska. Tack vare min familj så blir det alltid några längre utflykter varje år också. För det mesta blir det en tur med havskajak runt kristihimmelsfärd varje år. En fjällvandring per år är numera också obligatorisk.
Har på senare tid börjat fotografera allt mera. Än så länge på ett tidigt nybörjarstadium med fotograferingen, men blir bättre allt efter att tiden går.

Skulle ni vilja titta på lite bilder jag tar så är ni välkomna att titta in på min hemsida: www.magnusfriberg.com

Användarnamn: -friberg-

Intressen: Fågelskådning, Fiske, Vandring, Paddling, Foto, sport o då framför allt fotboll.

Dag 9 Trepassleden, V.Bossosglaciären och Moarhmmamassivet

Haha.. Så fel det (läs: man) kan gå när man har bråttom hem:)

Dag 8 Trepassleden, V.Bossosglaciären och Moarhmmamassivet

Det har regnat hela natten och nu är klockan halv tolv och det regnar fortfarande. Vi har valt att ligga kvar här tills det lugnar sig i och med att vi har gott om tid innan vi måste vara i Abisko.
Regn mot tältet

Dag 7 Trepassleden, V.Bossosglaciären och Moarhmmamassivet

Den underbaraste, jävligaste dagen i mitt liv!

Dagen började på bästa möjliga vis. Vaknade tidigt och vädret var kanon, bara ett lätt högt molntäcke. Vi kom iväg redan vid nio.
På väg upp till 1888

Dag 6 Trepassleden, V.Bossosglaciären och Moarhmmamassivet

En lugn dag kan man sammanfatta detta som. För första gången hittills så vaknade vi inte av att regnet föll mot tältet utan av att solen gjorde tältet olidligt varmt istället.

Vi drog oss ganska länge på morgonen och kom inte iväg förens närmare 11. Vi tog oss ganska snabbt ner till björkskogen i Övre Visttasvággi.

Övre Visttasvággi

Dag 5 Trepassleden, V.Bossosglaciären och Moarhmmamassivet

Vilken dag!

Klockan 03 inatt kom regnet med besked, men precis som vanligt så upphörde det vid klockan 08 ungefär. När vi kikade ut genom tältet låg molnen lågt och dimman kom och gick.
Utsikten från kvällen innan såg man inte mycket av