Yngst på Mt Everest?

Jag har ingen aning, men jag vet att Antti pulsade upp på toppen 1999 (då han fyllde 23) och lär varit yngsta finnen som toppat ut.

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!
Yngst, kortast, alst, rikast, fattigast, uta ben, utan armar, mamma - dotter, pappa - son, homosewuell, transsexuell, MS Sjuk, flintskallig, tjockast, gift par, nyskildt par, ochs saklart kan vi se fram mot Pompe djupast hogst utan kamera, fixrep och sherpas.

Tja ni hor ju sjalva hur viktigt det ar att satta ett rekord... Men vad ar poangen?

avslut1102

Avslutat
Ja sluta upp och jaga dessa löjliga "rekord". Finns bara en prestation som är riktigt värd att nämna och det är förstebestigning. Men det är klart svårt att få en sponsor med att "vi ska klättra normalleden på fasta rep och göra precis samma sak som hundratals gjort före oss".

"Welcome to Bear Grylls' Official Website

Bear is a man who has always loved adventure. After breaking his back in three places in a parachuting accident, he fought his way to recovery, and two years later entered the Guinness Book of Records as the youngest Briton to climb Mount Everest, aged only 23."

Om det fortfarande är ett rekord vet jag inte.

"Welcome to Bear Grylls' Official Website

Bear is a man who has always loved adventure. After breaking his back in three places in a parachuting accident, he fought his way to recovery, and two years later entered the Guinness Book of Records as the youngest Briton to climb Mount Everest, aged only 23."

Om det fortfarande är ett rekord vet jag inte.

Johan, det jag undrade över var vem den yngsta svenskar var.
Läste någonstans att den yngsta i världen var tydligen 15 år...

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.