Yngst på Mt Everest?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har ingen aning, men jag vet att Antti pulsade upp på toppen 1999 (då han fyllde 23) och lär varit yngsta finnen som toppat ut.

Yngst, kortast, alst, rikast, fattigast, uta ben, utan armar, mamma - dotter, pappa - son, homosewuell, transsexuell, MS Sjuk, flintskallig, tjockast, gift par, nyskildt par, ochs saklart kan vi se fram mot Pompe djupast hogst utan kamera, fixrep och sherpas.

Tja ni hor ju sjalva hur viktigt det ar att satta ett rekord... Men vad ar poangen?

Ja sluta upp och jaga dessa löjliga "rekord". Finns bara en prestation som är riktigt värd att nämna och det är förstebestigning. Men det är klart svårt att få en sponsor med att "vi ska klättra normalleden på fasta rep och göra precis samma sak som hundratals gjort före oss".

"Welcome to Bear Grylls' Official Website

Bear is a man who has always loved adventure. After breaking his back in three places in a parachuting accident, he fought his way to recovery, and two years later entered the Guinness Book of Records as the youngest Briton to climb Mount Everest, aged only 23."

Om det fortfarande är ett rekord vet jag inte.

"Welcome to Bear Grylls' Official Website

Bear is a man who has always loved adventure. After breaking his back in three places in a parachuting accident, he fought his way to recovery, and two years later entered the Guinness Book of Records as the youngest Briton to climb Mount Everest, aged only 23."

Om det fortfarande är ett rekord vet jag inte.

Johan, det jag undrade över var vem den yngsta svenskar var.
Läste någonstans att den yngsta i världen var tydligen 15 år...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips