Yeepee! Nu börjas det!

Orden "Grattis. Du blir av med din bästa kompis och din älskarinna och får bara en fru..." tolkade jag iaf som att giftermålet betonar det faktum att den blivande frugan är en bästa vän och en älskarinna i ett, och det är inte sexistiskt alls. Snarare blev jag sugen på att gifta mig.

Andra kanske tolkar den som "nu är det slut med kompisar och älskarinnor, för frugan är bara fru"? Isf förstår jag att det framstår sexistiskt. Det var dock inte den tolkningen som slog mig först.

Men det är förbannat bra att folk säger ifrån när nåt verkar unket! Det är sånt som saknas väldigt ofta, lite civilkurage. Så jag tycker Petra gjorde rätt. Men jag håller inte med.
 
millimeter; sa:
Men det är förbannat bra att folk säger ifrån när nåt verkar unket! Det är sånt som saknas väldigt ofta, lite civilkurage. Så jag tycker Petra gjorde rätt. Men jag håller inte med.

Haha, men det näst största är att våga berömma människor som inte tycker exakt lika som en själv, det är jag t ex själv mycket dålig på. Detta sagt totalt utan sarkasm.

Kan vi inte starta en tråd för inbördes beundran? (detta däremot sagt med lite ironi, fast snäll sån, ungefär som självironi)
 
Strykarräven; sa:
millimeter; sa:
Men det är förbannat bra att folk säger ifrån när nåt verkar unket! Det är sånt som saknas väldigt ofta, lite civilkurage. Så jag tycker Petra gjorde rätt. Men jag håller inte med.

Haha, men det näst största är att våga berömma människor som inte tycker exakt lika som en själv, det är jag t ex själv mycket dålig på. Detta sagt totalt utan sarkasm.

Kan vi inte starta en tråd för inbördes beundran? (detta däremot sagt med lite ironi, fast snäll sån, ungefär som självironi)

Nu blev det tråkigt, nu pratar vi om mig :)
 

avslutad210712

Gäst
öringen; sa:
Strykarräven; sa:
millimeter; sa:
Men det är förbannat bra att folk säger ifrån när nåt verkar unket! Det är sånt som saknas väldigt ofta, lite civilkurage. Så jag tycker Petra gjorde rätt. Men jag håller inte med.

Haha, men det näst största är att våga berömma människor som inte tycker exakt lika som en själv, det är jag t ex själv mycket dålig på. Detta sagt totalt utan sarkasm.

Kan vi inte starta en tråd för inbördes beundran? (detta däremot sagt med lite ironi, fast snäll sån, ungefär som självironi)

Nu blev det tråkigt, nu pratar vi om mig :)

Nu blev det tråkigt *L* så nu väntar jag på taxin kl 5:50 i morgon bitti som tar mig till buss-stationen där en buss tar mig till järnvägs-stationen varifrån ett tåg tar mig till Riksgränsen varifrån jag får börja min vandring :)

Lite taskig svenska men det bjuder jag på som Kalix-bo.

Vi syns på en månad lite drygt om kroppen orkar så länge.

Ha det så bra i värmen

/Björn
 
Ledsen Peter att jag missade dig. Var ute med en grupp finska lärare i Kärkevagge hela dagarna. Så jag snuvade dig på hederlig havregrynsgröt och hemkokt hjortronsylt (enda sylten jag kan erbjuda). Hoppas du inte svalt ihjäl på konjak, röding och ren......

Jag kanske kan gottgöra genom att torka en portion havregrynsgröt och skicka på posten, så har du startskottet till nästa vandring :)

/Patrik
 
Durin; sa:
Ledsen Peter att jag missade dig. Var ute med en grupp finska lärare i Kärkevagge hela dagarna. Så jag snuvade dig på hederlig havregrynsgröt och hemkokt hjortronsylt (enda sylten jag kan erbjuda). Hoppas du inte svalt ihjäl på konjak, röding och ren......

Jag kanske kan gottgöra genom att torka en portion havregrynsgröt och skicka på posten, så har du startskottet till nästa vandring :)

/Patrik

Jag fick stålsätta mig och pressa ner den smörstekta rödingen, den gravade rökta renen, renfilén, Fjällkvannesorbeten och hjortronen med vaniljpannacotta, NOT! :)

Jag visste inte att Fjällkvanne var en växt, nu vet jag hur den ser ut. Enda växt jag känner igen är ju Rallarros men nu investerade jag i en fickstorleksstor fjällfaunabok hos er. Den åker med nästa år. Kanske till ett fjäll nära dig, så spara du på gröten (och hjortronsylten!!!!!). Så mycket hjortron jag såg i Vistas (omogna) har jag faktiskt aldrig sett.

Ha dé bra!
Peter P.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.