Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
aaaah äntligen har jag registrerat en domän för vår förare i hälsingland och gästrikland, gävleborgs län. den innehåller en hel del leder och ett tjugotal berg, några bouldertips, isklättring och ett forum.
hejsan vilken riktigt snygg sida, Joni har ett tips på Huskasnäsberget med branta höga klippor. Vägbeskrivning: vägen mot Ramsjö ta av vid Bäckan mot Sund. Ca 5km in ligger berget på vänster sida, mycket väl synligt från vägen.
När kommer du upp hit då????? Väntar otåligt... Ska kanske till Tärna 5-6 december. Beror på... Är väldigt sugen på snö nu. - Vi hörs Lina
Snyggt jobb! Precis vad som behövdes, den gamla föraren (i papper) var lika svårfunnen som
Loch nessodjuret.
Vill bara påpeka att det råder klätterförbud i Kungsberget området är ett naturreservat. Det ironiska är dock att man har gjort ett undantag för skidområdet Kungsberget. Där är det fritt fram att anlägga nya backar, liftar och asfalterade motorbanor. Dessutom har skidanläggningen fått tillstånd att ta upp dubbelt så mkt vatten ur Lillån mot föregående år till snökanonerna. Frågan är vad som påverkar miljön mest?
Det kan väl inte vara de ekonomiska intressena som går först?
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...