Webbutiker för friluftsaktiviteter.

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
TS nationella inställning blir i dagens utbud en smula komisk, tillverkningen sker där det lönar sig.
Läs etiketter och import-exportstatistik.

go tur

Tre engelsmän, en tysk och en svensk ;)

ultralightoutdoorgear.co.uk. Min favorit. Fyllig och saklig produktinfo, märkbart måna om att hålla sig till "no nonsence" kvalitetsprodukter, testar själva mycket av det de säljer. Bra kundtjänst som kan ge kunniga råd, spåra upp flera år gamla fakturor och skaka fram den skummaste lilla reservdel till saker man köpt för länge sedan. Snabb och pålitlig leverans, fraktfritt inom EU.
http://www.needlesports.com/
http://www.rockrun.com/
outdoorfair.de. Föredömligt upplagt, uttömmande info om huvudsakligen tält.
packalatt.se. Mycket litet men ibland välgörande okonventionellt sortiment, de var bl a först i Sverige med Fire Maples gasbrännare och Cumulus sovsäckar.

Aktuellt

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival
Den 22-23 maj samlas friluftslivets aktörer på Djurgården i Stockholm, och bjuder på både kunskap och inspiration inför sommarens äventyr.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!
Outdoorexperten är ett oseriöst företag. De har rea hela året med exakt samma grejer. Plus att det står att de har saken hemma men när man lagt beställningen visar det sig att saken inte finns hemma.

Outdoorexperten är ett oseriöst företag. De har rea hela året med exakt samma grejer. Plus att det står att de har saken hemma men när man lagt beställningen visar det sig att saken inte finns hemma.

Håller med!

Dessutom, när jag gav lågt betyg och negativ kommentar om dem på prisjakt anklagade de mig för att inte ha kontrollerat lagerstatus innan jag beställde.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.