Voilé också på g med free-pivot
- Trådstartare Vandrare
- Start datum
Vandrare; sa:En annan ny trevlig grej är Voilés skarjärn (inte prototyp, utan till salu nu).
chrtur; sa:Varför dessa hurrarop på Voilé? Direkt svårt att se varför de skulle vara så otroligt bättre än tex G3 Ascent?
Inte en chans att jag skulle hoppa runt med skarjärn ditsatta på detta viset? De är ju statiska!
- C
Vandrare; sa:Tja, G3 är väl ganska o-aktiv, det gillar inte jag. Dessutom kostar Ascenten 2700:- eller nåt. Vet inte vad Voilén landar på än, men dom brukar inte råna sina kunder. Hur som helst är det bra med fler tillverkare så att man får mer att välja på.
Vandrare; sa:Precis. Vanligtvis sitter skarjärnen så att dom slutar fungera så fort man lyfter foten och inte funkar alls med hälhöjare. Om man hela tiden går med hälen mot skidan är det säkert jättebra, men det gör inte jag, så jag säger: Hurra för Voilés skarjärn (som i och för sig är väldigt lika några gamla jag sett, var det petzl?). Dessutom funkar dom med alla bindningar och görs breda nog för de flesta skidor.
chrtur; sa:Tycker inte det är något revolutionerande i sig då det har funnits länge på markanden om man nu tycker om statiska?
Vandrare; sa:.... Dessutom kostar Ascenten 2700:- eller nåt. Vet inte vad Voilén landar på än, men dom brukar inte råna sina kunder. Hur som helst är det bra med fler tillverkare så att man får mer att välja på.