Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Völkl Gotama

Toppbestigning

Hej

Har hittat ett par Gotama 183 cm på rea och är nu sugen på att slå till för att använda dessa som toppturs-/offpistskidor. Tänkte sätta på ett par Diamir Freeridebindningar på dessa. Vad tror Ni om detta? Hur är det med vikten, är Gotaman relativt tung eller lätt?

/Pottan

Kolla Head 75...

Tjapp Samuel!
Såg din formulering...
"Behöver något som klarar både pist och utanför och som är någorlunda lätta från kant till kant eftersom jag tycker om kortsväng (men också långa skärande carvingsvängar)." ...och kände igen mig.
Om märke å sånt inte är jätteviktigt för dig så kolla på Heads iM 75. Jag skaffade ett par sådana för inte alltför länge sedan, och har nu hunnit åka en del på dem. Funkar ypperligt till riktigt korta svängar, håller spåret i långa skär och biter oavsett underlag. Visst finns det säkert rena pistskidor som spöar dom där, och de är väl inte de extremaste lössnölaggen, men som en universalskida är jag mkt nöjd med mina. Ett plus i knaten är också att dessa skidor finns för provkörning på svenska anläggningar, så du slipper "grisen i säcken"
// Oskar

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips