Vintercykling

Wölvhammer anses vara ganska varm. Ganska många har sådana här i Åbo, och de har visat sig räcka för heldagsturer också i tjugogradig kyla. De är rätt små i storleken, så jag rekommenderar inte att köpa på postorder. Priset är högt.
 
Köpte för ett par år sedan VAUDE MTB/trekking shoes TONALE AM som också är små i storlekarna.

Är nöjd med dessa men som alltid med SPD så blir det lite kallt från klossen under fotbladet när det är typ under minus 15.

Thure
 
Många vinterskor är väldigt täta vilket gör att det blir mycket fukt. T ex har jag haft ett par olika Shimano vinterskor med neoprenmudd över ankeln som jag inte använder längre av denna anledning. Dessutom så har neoprenmuddar begränsad hållbarhet om man cyklar dagligen på vintern.

Thure
 
Wölvhammer anses vara ganska varm. Ganska många har sådana här i Åbo, och de har visat sig räcka för heldagsturer också i tjugogradig kyla. De är rätt små i storleken, så jag rekommenderar inte att köpa på postorder. Priset är högt.

Ja, vilka SPD-skor är inte små i storleken? :( De enda paret vinterskor jag hittar, som inte är för trånga med vanliga strumpor, är ett par Specialized i storlek 49. Normalt har jag 47...
/Niklas
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.