Vindskydd???

Re: Vindskydd-kök

Boosse; sa:
Varför inte helt enkelt använda Trangia så slipper man bekymmer....
Primus gasbrännare fungerar klockrent till både lilla och stora köket.

Visst jag kan jag förstå att bära på lite vikt är en huvudtanke, men att fippla med brännare o vindskydd när man är hungrig o trött samtidigt som regnet kommer från alla håll, då vill man ha något som funkar i alla väder.
Trangia uppfyller mina krav på ett tillförlitligt kök!
/Bosse.
MFS och ett Tatonka vindskydd uppfyller mina krav på ett tillförlitligt kök och jag håller mig till den konstellationen, men ideér får man ju ändå och roar det en att experimentera så....

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
ptte; sa:
tack för tipsen.. jag menade en brännare typ som trangia brännaren..

Ta tre tältpinnar och kör ner dem i marken. Ställ brännaren i mitten. Ställ kastrullen på pinnarna.

Pinnarna kan bytas mot stenar, motorblock eller vad som helst som inte brinner :).

J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips