Vindsäck

Helsports fjällduk hade alldeles för mycket dragkedjor och vindslåar tyckte jag. Jerven har tre långa dragkedjor och två hål för armarna. Smäckig kanske var fel ord men den kändes överarbetad på något vis. Man kan fippla nog med Jerven om man är trött och det är mörkt.

Tack för tips! Har länge sneglat på jerven.. Tror dock det blir den när jag jagar mer ripa på vintern..

Jäklar vad de smälter in.. Fin jaktsäck!

Tycker storleken talar för hellsporttypen .. Vad menar du med smäckig?
 
Helsports fjällduk hade alldeles för mycket dragkedjor och vindslåar tyckte jag. Jerven har tre långa dragkedjor och två hål för armarna. Smäckig kanske var fel ord men den kändes överarbetad på något vis. Man kan fippla nog med Jerven om man är trött och det är mörkt.

Det tar jag med mig! I stan där jag bor finns det bara Naturkompaniet och de har bara hillebergs och fjällrävens variant att kolla på
 
hejsan.
det gick bra. satt strax bortom nikka i hyfsat fulväder. utan säck hade det kunnat gå riktigt illa..
helsport vindsäck är 200 hög och 140 bred med fästpunkter för skidor- antagligen ett bra köp, bättre lämpat än nån billig tältlösning.....
hilleberg och fjällräven är säkerligen oxå bra.
mvh
 
hejsan.
det gick bra. satt strax bortom nikka i hyfsat fulväder. utan säck hade det kunnat gå riktigt illa..
helsport vindsäck är 200 hög och 140 bred med fästpunkter för skidor- antagligen ett bra köp, bättre lämpat än nån billig tältlösning.....
hilleberg och fjällräven är säkerligen oxå bra.
mvh

Tack för bra tips och "rolig" kuriosa!
Ska kika igen på Jerven och klura lite.. Gillar som sagt storleken på de andra, kanske blir ett hilleberg eller fjällräven med då jag åtminstone kan se de live =)
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.