Vad för vin använder ni i grytor? Jag har testat per morbergs nya zinfandel och den passade väldigt bra till en gryta med högrev. Tipsa gärna om andra mustiga viner!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vin till gryta!
- Trådstartare idamartinssons
- Start datum
man kan använda ett liknande vin man tänker dricka till rätten.. du verkar dock föredra smakrika, kraftiga och en aning onyanserade viner.. om jag var du så skulle jag utforska malbec i sydamerika, shiraz i australien för att nämna några.. dock aldrig något med en kändis på flaskan.. väljer man ett enklare vin i glaset så kan man med fördel använda samma i grytan. var inte rädd att testa portvin eller maderia heller..
Betalt samarbete
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
gro
Avslutat
Men -patric- om jag tänker dricka brännvin till maten ska man då ha skattefritt i grytan?
I övrigt tycker jag att man kan kosta på sig ett gott vin till grytor, det gör skillnad! Det är svårt att ge tips utan att veta mer. Allt beror ju på resten av ingredienserna. Och som sagt, skulle inte köpa nåt för att det var en betakändis på.
I övrigt tycker jag att man kan kosta på sig ett gott vin till grytor, det gör skillnad! Det är svårt att ge tips utan att veta mer. Allt beror ju på resten av ingredienserna. Och som sagt, skulle inte köpa nåt för att det var en betakändis på.
vad menas att kosta på sig ett gott vin i en gryta, jag har inga problem med att lägga någonstans mellan 100-200 kr på ett vin i en bra gryta, jag är dock beredd att lägga avsevärt mer i glaset.. men jag misstänker att vi menar samma sak, häll ingen skit i maten, en stor del av resultatet bygger på råvarorna..
Almgren
Avslutat
Som nån svensk kock sa (kan det vara Nils Emil kanske?), Häl inte i maten det du inte är beredd att hälla i strupen. För många köper "matvin". Sen är jag överens, har kanske lite olika övre gränser för strupen och grytan.
Men tex en Bolognese ska ha en kraftig italienare i sig, en fransk köttgryta mår så bra av en Bourgogne osv.
Men tex en Bolognese ska ha en kraftig italienare i sig, en fransk köttgryta mår så bra av en Bourgogne osv.
Men -patric- om jag tänker dricka brännvin till maten ska man då ha skattefritt i grytan?
I övrigt tycker jag att man kan kosta på sig ett gott vin till grytor, det gör skillnad! Det är svårt att ge tips utan att veta mer. Allt beror ju på resten av ingredienserna. Och som sagt, skulle inte köpa nåt för att det var en betakändis på.
Du kan ta samma vin i maten som du har i brännaren.
Aktuellt
Politisk reklam
Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!
gro
Avslutat
Du kan ta samma vin i maten som du har i brännaren.
Tack, perfekt! Ska koka hökarpanna med hembränt istället för lager!
haha
Helt rätt
Jag skulle tipsa om en zinfandel i grytan!
Säger som Keith Floyd: använd det bästa vinet ni har till grytan...det går ju bara ett par deciliter dit ändå och resten får kocken...
Helt rätt
Jag skulle tipsa om en zinfandel i grytan!
Almgren
Avslutat
Säger som Keith Floyd: använd det bästa vinet ni har till grytan...det går ju bara ett par deciliter dit ändå och resten får kocken...
Beror väl på receptet, Har en vildssvinsgryta där det går åt 1 l vin till grytan (lagom för 6-8 personer)
Helt rätt
Jag skulle tipsa om en zinfandel i grytan!
+1, Zinfandel ger en trevlig, mustig smak. Alternativt om jag har en (någonlunda) ok prisad Barolo eller Amarone.
Liknande trådar
- Svar
- 2
- Visningar
- 1 K
- Svar
- 0
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 13
- Visningar
- 2 K
Dela: