Vilket tält?

Tack!

Tack för fin hjälp med val av tält. Det blev till slut ett Exped orion extreme lll. (Som för övrigt är på rea hos malmö outdoor webb butik, nedsatt med 2000:) Snabb leverans, beställde i går och kom idag!

Så nu vill man bara ut och vandra! :)

äsch, nu såg jag just att ni redan köpt ett tält, då kom det här inlägget för sent. Men ni blir säkert nöjda med det ni köpte! Skriv en recension här på utsidan sen vetja, det är alltid bra att få info om märken och modeller som man själv inte testat.

Efter mer än femton års tältande under alla årstider, och främst i fjällen, så är ett Helleberg Nallo 2 GT min absoluta favorit och det självklara valet. Kan kännas lite hårt att lägga ut så mkt pengar, men med tanke på att det sen håller i ur och skur och snö och vind i minst tio femton år så är det klart värt det! (sen är jag så klart medveten om att man inet alltid har råd att köpa det man vill ha...) GT-absiden har man alltid glädje av, men framförallt då vädret visar sig från sin tråkigare sida, för då sitter ni i tältet och myser och har gott om plats både för torra grejer, i innertältet, och blöta grejer och matlagning i absiden. Kolla Hillebergs outlet (på nätet) för prissänkta tält, eller köp ett begagnat. Det vintertält jag använder nu (ett Keron) köptes beg för mer än tio år sen, och det funkar fortfarande finfint :)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips