Vilket tält?
- Trådstartare timothyj
- Start datum
Okej! Ett HB Nallo 2 kostar väl lite drygt 5000Kr. Kan ju gå att hitta begagnat.Vad kostar då ett sånt tält? ett Hilleberg Nallo 2, för tillfället är det lite dåligt med pengarså ett lite billigare tält vore jätte bra
![]()
Okej! Ett HB Nallo 2 kostar väl lite drygt 5000Kr. Kan ju gå att hitta begagnat.
Annars finns det ett nätt litet tält som heter Lighttent 2 på: http://www.utnu.se/ för ca 2000 kr. Kanske kan va nåt?
Tyvärr så vet jag inget mer om tältet, annat än att jag faktiskt tycker det verkar klart prisvärt! Ja, jag tror det klarar vintertur också om det inte lägger för mycket snö på det. Plus om man har vana av att iordningställa en bra och duglig vintertältplats! Ett kupoltält klarar såklart att bära mer.Det såg bra ut! ska kolla lite i penningbössan.
Vet du hur det är om det klarar Vinter turer på 5-6 dagar?
Tyvärr så vet jag inget mer om tältet, annat än att jag faktiskt tycker det verkar klart prisvärt! Ja, jag tror det klarar vintertur också om det inte lägger för mycket snö på det. Plus om man har vana av att iordningställa en bra och duglig vintertältplats! Ett kupoltält klarar såklart att bära mer.
God tur!
Jag undrar om du köpt Lighttent 2 och vad du isf tyckte om det?