Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag är ofta ute och vandrar i Dalafjällen men paddlar även ofta i älvar. Nu är det så att jag ska köpa tält och vet inte vilken sort, tunnel eller kupol.
Jag vandrar oftast själv och är alltså inte i behov av så stort tält.
Tacksam för ideér
Tunneltält, tex Hilleberg Nallo 2. Lätt och beprövat tält i mycket god kvalité! Då du oftast är ensam så kommer tältet att kännas stort(lyxigt). Men det klarar även om det kommer med någon ibland.
Okej! Ett HB Nallo 2 kostar väl lite drygt 5000Kr. Kan ju gå att hitta begagnat.
Annars finns det ett nätt litet tält som heter Lighttent 2 på: http://www.utnu.se/ för ca 2000 kr. Kanske kan va nåt?
Okej! Ett HB Nallo 2 kostar väl lite drygt 5000Kr. Kan ju gå att hitta begagnat.
Annars finns det ett nätt litet tält som heter Lighttent 2 på: http://www.utnu.se/ för ca 2000 kr. Kanske kan va nåt?
Tyvärr så vet jag inget mer om tältet, annat än att jag faktiskt tycker det verkar klart prisvärt! Ja, jag tror det klarar vintertur också om det inte lägger för mycket snö på det. Plus om man har vana av att iordningställa en bra och duglig vintertältplats! Ett kupoltält klarar såklart att bära mer.
Tyvärr så vet jag inget mer om tältet, annat än att jag faktiskt tycker det verkar klart prisvärt! Ja, jag tror det klarar vintertur också om det inte lägger för mycket snö på det. Plus om man har vana av att iordningställa en bra och duglig vintertältplats! Ett kupoltält klarar såklart att bära mer.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...