Vilket frilufskök använde du sist?

Vilket frilufskök använde du senast?

  • Ett kök från Primus

    Röster: 137 26.1%
  • Ett kök från Optimus

    Röster: 79 15.0%
  • Ett kök från Trangia

    Röster: 184 35.0%
  • Ett kök från annan tillverkare.

    Röster: 125 23.8%

  • Totala väljare
    525
Grannens dotter kom in redogjorde för tre nätters provtältning inför alpturen.
De var tre tjejer som för första gången provat helt själva med det de orkade bära, de kom bara 12 km varje dag och alla hade ont i benen, Men maten, vegitarisk var bäst, men varför fick vi alla huvudvärk och varför kräktes Kajsa?
Var lagade ni maten? I absiden.
Var tältet stängt? Jo det blåste och regnade!

Halvstort gasolkök med 2liters gryta med värmegaller under. Puttring under 15minuter, det blir kolmonoxid och den andades ni in. Rena turen att det inte gick värre!

Var rädda om er därute.
go tur
 
Bushbox xl, premiären med köket med. Mycket trevligt kök☺. Hamm får inte bilden på rätt håll, ber allra ödmjukast om ursäkt.
 

Bilagor

  • 20150918_104826.jpg
    20150918_104826.jpg
    109.5 KB · Visningar: 928
Efter de "häftiga" åren med min MSR XGK återupptäckte jag på sommarturerna 2014 och 2015 hur enkelt och tyst och snyggt och rent det går att laga mat med min urgamla Campinggaz Bleuet 206.
 
Ett Optimus Crux Weekend HE Cook System kompletterat med vindskydd, fotstöd och en lös piezotändare i efterhand.
Heter ju weekend men jag fuskade och körde med det hela vecka 38 i Grövelsjön ;-)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    123.9 KB · Visningar: 761
Ett Optimus (kan vi kalla det - det gröna på 'bordet' är ett 10B /S gruppkok med ett Opti 154W i)
som fick stå och hålla Murrikkapannan kokande för hela gruppen provare:
 

Bilagor

  • väntetid.jpg
    väntetid.jpg
    43.1 KB · Visningar: 581
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
greenfish Brände gröt i Primus ETA, använde mdiskmedel Kök och brännare 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.