Vilken??

Ska köpa ny hoj. Hade bestämt mig för Cannondale F700, men blev avrådd då bromsarna (Magura Julie) tydligen inte riktigt håller måttet...
Så tillbaka till ruta ett. *suck*
Just nu lutar det åt att bygga en cykel på en Kona Kula ram, eller byta bromsar på F700 eller...
Någon som har något tips på liknande cykel och prisklass? (15000-20000 kr)
Kommer främst att använda cykeln till att cykla bud på, men Cannondalens låsbara dämpare är lockande.

Är det inte väldigt lätt att få cykeln snodd om du cyklar bud? Jag hade nog satsat på en billigare variant... Cykelbuden här i Göteborg blir av med sina cyklar/cykeldelar stup i kvarten
/Magnus

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Inget att vara rädd för

Jag tror inte du behöver bli besviken på ett par Julie-skivor. De har gjort om dem i år från en-oks till två-oks om jag inte är ute och cyklar. Men det är som tidigare talare sa "inte Hope precis" men jag tror det duger utmärkt.
Jag har en F700 fast med Shimano XT och jag är sketanöjd.

Stalle

Billigare?

Jo nog blir en å annan av med hojen, men man måste ju ha grejer som funkar och håller...
Det jag hörde om Julie-bromarna var att, de e helt ok, men inte riktigt håller måttet om man ska cykla 10 mil om dagen i alla väder, inkl. snö och annat hemskt.
Har nog mer eller mindre bestämt mig för Konan, deras ramar e sååå sköna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips