Vilken typ av skor passar?

Hej!

Jag har ett par Crispi A Way http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=67568

Jag köpte dessa då jag var ute efter ett par svala, lätta vandringskängor då jag brukar vara väldigt varm om fötterna. Dessa har hängt med på ett antal vandringar i Svealand.

Nu ska jag upp till jämtlandsfjällen och traska och jag undrar om ni tror att de kommer att räcka eller om jag behöver ett par högre, mer vattentäta? Jag kommer att gå längs leden, har dock aldrig varit där och vet inte hur underlaget är.

Jag läste att en del brukar ta med ett par kängor och ett par skor och sedan variera sig beroende på hur blött det är osv. Hur brukar ni göra?

Tusen tack för alla svar!

//Elle

Re: skor

De fungerar säkert bra att gå med men du får nog hitta på något om du behöver vada. Barfota/sandaler/gamla gympaskor/mooseboots etc.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips