Kvalitetsbyxor för vandring/vardagligt bruk

Blir en hel del sittandes vid datorn. Behöver ett par byxor som är bekväma och jag känner mig hyfsat säker över att detta är rätt sortiment att leta bland eftersom jag för längesedan hade ett par sådana här byxor. Visserligen i sämre kvalité i form av något lågprismärke som gick sönder efter något halvår men jag tror jag kan gilla denna sortens kläder.

Om du har ett stilla sittande jobb (som även jag hade innan) så är mitt största tips ett har byxor i någon fort av stretch. Ägde för många år sen ett par Fjällräven Nils med dessa passade inte alls mig eller det som den blev utsatt för. Satt mycket ner och då stramade det åt vid knäna.

Så ta gärna en extra till på någon byxa med stretch , tror inte du kommer att ångra det!

Jag slår ett slag för Lundhags Makke!
Om du kan hitta dem till den prislappen vill säga. Men det är 20% på lundhagsfabriksbutik just nu med rabattkoden JUL4KLAPP

En riktig kvalitetsbyxa, tål det mesta men är ändå mjuk och behaglig. Toppen till både både skogsäventyren, fjällvandring och vardagligt bruk! Jag var den första i familjen som skaffade, nu har både sambo, svärföräldrar och svågern likadana... ;)

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Såg dessa i xxl reklambladet idag. Vet inget om märket, men priset vart ju bra.
ena7yhe2.jpg

Sent from my HTC One S using Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips