Kvalitetsbyxor för vandring/vardagligt bruk

Jag letar efter ett par byxor (eller flera) som går att köpa online. Byxorna ska helst vara av den högre kvalitén och får kosta max 1500 kr styck. Byxorna kommer användas i huvudsak i vardagligt bruk men även vid en del vandring. Det behöver med andra ord inte vara enormt slitstarka byxor eftersom jag inte planerar bestiga ett berg eller liknande.

I huvudsak hade jag tänkt mig byxor i stil med dessa:
http://www.naturkompaniet.se/Product/ProductList.aspx?id=6311

Men som ni ser finns det en hel del att välja mellan och jag vet inte riktigt vad det är jag ska leta efter.

Jag är hyfsat grön när det kommer till detta så skulle verkligen uppskatta om någon hade några bra tips gällande denna sortens plagg!
 
innan jag bytte "karriär" så tillbringade jag nästan 20 år i friluftskläder, dygnet om.. byxor som jag ska använda både till skogen och på jobbet tycker jag ska vara i naturmaterial, dessa är behagligare att ha på sig, undvik en massa stretch, kevlar och dubbla tyger.. Köp en ren enkel byxa som är bekväm, gärna med bra genomtänkta fickor som funkar för både mobiltelefon och första förband. jag använde fjällräven, tyckte tyvärr att kvaliten blev sämre med åren.. nu använder jag lätta italienska kostymer på jobbet och friluftskläder på kvällar och helger, skulle aldrig byta tillbaka..
 
Titta gärna på jobbarbyxor alla är inte i bomullstwills, priset brukar heller inte vara som i friluftsboden. ITABS allroundbyxor stämmer väl för mig, vindtäta, torkar på.
Till vardags och borta har jag skräddade byxor i naturmaterial. skulle inte gå bort i friluftskläderna.
go tur
 
arbetskläder

Jag kör övervägande med fristads eller björnkläder eftersom dom tål slitage bra och har samma funktioner som dyrare märkeskläder och dom är gjorda för att hålla. Dom har allt från windstopper till goretex och allt annat.
 
Senast ändrad:
Blir en hel del sittandes vid datorn. Behöver ett par byxor som är bekväma och jag känner mig hyfsat säker över att detta är rätt sortiment att leta bland eftersom jag för längesedan hade ett par sådana här byxor. Visserligen i sämre kvalité i form av något lågprismärke som gick sönder efter något halvår men jag tror jag kan gilla denna sortens kläder.
 
Har själv blivit positivt överaskad av Houdini Action Twill jag med. De är utan tvekan de skönaste byxor jag äger, kan använda dem på jobbet i lite avslappnad kavajstil, privat med tröjor och på berget och i skogen med fleecen.

Oavsett var jag använder dem är de alltid lika sköna.

Köpte dem faktiskt mest som en fritidsbyxa att ha på sig i stan. Men har haft dem i skogen och på någon segeltur och de har fungerat klockrent. Mycket bekvämare än klassiska blåkläder/fjällräven/lundhagsbrallor eller för den delen andra jobbkläder, typ chinos/jeans/kostym. Tänk typ en riktigt skön mysbyxa fast den ser någorlunda proper ut.

Sedan är det ju förstås smaksak hur man väger detta mot att ha ett naturmaterial som rent känslomässigt ger intryck av att vara rejälare och mer naturnära.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Schmoo Regnkläder vid vandring - Neomondo Kläder 3
evinrude Byxor för vandring, fjällräven lundhags el annat, tips? Kläder 19
Kängor Kängor, hjälp. Kläder 4
FriFågel Jacka för vandring: en eller två jackor? Kläder 7
mooolan Vandring: Linne + tshirt +/- skjorta = idiotiskt? Kläder 18
dmchris Tips på softshellbyxor för vandring Kläder 1
freonet Kängor för vandring, tips? Kläder 3
Rikkard Små barn på vandring - regnställ Kläder 3
Clover Fältuniform 90 - bra eller dåliga för vandring sommar-höst? Kläder 44
Bondmoran Gaiters till vandring Kläder 14
Bondmoran Jaktkläder vid vandring? Kläder 4
Silver Fang Vilken mössa och vantar till vandring Kläder 14
Silver Fang Vilka byxor för vandring Kläder 18
Silver Fang Vilken underställ till vandring Kläder 18
Silver Fang Långärmad skjorta eller långärmad tröja för vandring Kläder 36
Frystorkad Packlista vandring fem dagar Kläder 12
saraabeiramar Sista minuten innan vandring på Finnmarksvidda: vilka skor? Kläder 4
Siames Hjälp! Kängorna har krympt! Kläder 7
disgruntled Behöver tips på skor/kängor för vandring. Kläder 6
Lankus Torr på tur. Att köpa vattentät klädsel för vandring. Kläder 9
skogsavenyn Är denna jacka värd för vandring o andra aktiviter? Kläder 19
Aasenheim Kängor för vandring på sommaren Kläder 7
RE86 Cargopants för vardag/vandring Kläder 7
SvenssonJr Skjorta till vandring Kläder 32
Chris66 Blus för vandring. Kläder 42
Riddleo Kläder för vandring och friluftsliv. Kläder 10
grodanbolle Vindbyxor för vandring? Kläder 8
uncle botak Handskar på vandring Kläder 24
Bxiu Vandring/vardagsbyxor Kläder 15
Raud Kalsonger/underkläder för vandring Kläder 31
typiskt Kjol/kilt vid vandring Kläder 5
TheDude Söker en bra skjorta till vandring bl a... Kläder 32
tlundberg Fotbeklädnad för svensk vandring Kläder 51
andreaze Tröja för vandring Kläder 9
joanna Vivobarefoot Off Road Hi Kläder 8
Tomas Eklund Antal kalsonger och strumpor i packningen för en veckas vandring Kläder 25
totte Söker trekvartsshorts för klättring och vandring Kläder 5
sanna.h Kläder för vandring Kläder 5
såg lätta skor för vandring Kläder 11
museo12 Kläder för vandring i skånsk höst och vinter (nybörjare) Kläder 4
Snubblaren Köngor till vandring i italien? Kläder 12
Pacta Lättare skor/sandaler för vandring etc. Kläder 9
LarsMagnus Skor för vandring (samt multisport) Kläder 7
Syltburk89 Rätt sko till rätt terräng? Kläder 3
Zwine Kläder för vandring i Malaysias djungel? Kläder 6
annieroos Vandring i Kroatien Kläder 1
larsbirg Chevalier för vandring? Kläder 5
K-9 Jacka för Grotta & Vandring Kläder 4
mekstr stövlar eller jumpadojor på vandring Kläder 6
pelleponken Alround byxa för jakt och vandring? Kläder 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.