Vandring/vardagsbyxor

Det kan ju bero på att nämnda Lundhagsbyxan har ett halvår på nacken men bygger på Traverse... Rugged är lite mycket "huggarbyxor" över.

Det visste jag inte. Det kan ju helt riktigt vara en bakomliggande faktor.

Som ni säger är Haglöfsbyxanbyxan (Rugged Mountain Pant) nog bäst för den som huvudsakligen letar efter en vandringsbyxa. För mina ändamål känns den kanske lite väl extrem eftersom jag till störst del letar efter en byxa att ha till vardags och ibland ute i skogen/vandring. Därmed är nog Authentic ett bättre val för mig. Men ska smälta det lite, ingen brådska.

Tack för er hjälp. Alltid härligt höra lite andra åsikter om sådant man inte är allt bevandrad inom!

Själv kör jag med Haglöfs Rugged mountain pant och är väldigt nöjd. Kan var lite varma men man får öppna dragkedjorna på benen så är det inget problem.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har Lundhags Makke och de har hållt riktigt riktigt bra trots att jag slitit rejält på dem iår.
De har tunnare och skönare tyg än Traversebrallorna men ändå starkt, ventilering på insidan låren istället för på utsidan och är dessutom förstärkta längst ner där det är lätt att man slår ihop kängorna och därmed nöter sönder byxorna. Kanonbetyg från mig iallafall.

Jag har lite olika byxor i garderoben men föredrar Fjällräven.

Jag har faktiskt lite problem med Haglöfs Rugged MP, men det kanske bara är på grund av min feta röv... Jag tycker den är alldeles för varm, speciellt över häcken där de lagt på något som ska skydda mot väta, antar jag... Det blir på tok för varmt på sommaren och hösten! I övrigt är passformen på dem kanon...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips