Vilken typ av skor passar?

Hej!

Jag har ett par Crispi A Way http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=67568

Jag köpte dessa då jag var ute efter ett par svala, lätta vandringskängor då jag brukar vara väldigt varm om fötterna. Dessa har hängt med på ett antal vandringar i Svealand.

Nu ska jag upp till jämtlandsfjällen och traska och jag undrar om ni tror att de kommer att räcka eller om jag behöver ett par högre, mer vattentäta? Jag kommer att gå längs leden, har dock aldrig varit där och vet inte hur underlaget är.

Jag läste att en del brukar ta med ett par kängor och ett par skor och sedan variera sig beroende på hur blött det är osv. Hur brukar ni göra?

Tusen tack för alla svar!

//Elle

Re: skor

De fungerar säkert bra att gå med men du får nog hitta på något om du behöver vada. Barfota/sandaler/gamla gympaskor/mooseboots etc.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips