acetylen och sygas ;-)
men, det var ingen lätt fråga du ställde
Alla lågor som sotar och är gula är oftast svalare pga. dålig förbränning än rena blåa lågor- och i slutända är dom flesta blåa lågor inom ramen 1900 - 2100 grader - något olika beroende på gasblandning och dess energiinnehåll samt avgasernas fördelning mellan koldioxid och vattenånga - då vattenånga absorberar en del mer värme per grads höjning än koldioxiden.
(molekyler med dubbelbindning som propylen har också mer energi i sig och bildar mindre med kylande vattenånga än motsvarande molekyler med enkelbindning som butan/propan, etanol och bensin. Molekyler med trippelbindning som propyne (metylacetylen) och acetylen har ännu mer energi och än mindre bildad vattenånga i avgaser och brinner än hetare )
Stökiometriskt utblandningsförhållande i luft så har bensin 14.1/1 Luft/Bränsle och ca 2.71 MJ per kg luftbränsleblandning , metanol har 6.1/1 L/B och 3.03 MJ/kg och etanol har 9.0/1 L/B och 2.97 MJ/kg - dvs. metanol och etanol borde ge något varmare låga än bensin när det brinner perfekt utblandat och är förmodligen en av orsakerna till att det är populärt inom turbo och dragracingsporten.
Till skillnad från bensin så är det lätt att få metanol och etanollåga att brinna hyffsat rent (dvs. blått) och därmed hett när det gäller eldning i kopp, medans bensin ger lysande och sotande och därmed svalare låga..
I ditt fall då det skall värma upp förgasaslingan/koppen så spelar det ingen större roll om lågan är 1900 grader eller 2100 grader då största problemet är att få lågan dit där det behövs mest (runt förgarsarlingan/koppen), men vid hårdlödning så är även 100 grader högre temperatur betydelsefullt så därför exprimenterar man med med olika gasblandningar utöver ren propan/butanblandning även med lite aceton och liknande - och tex. eldning med ren propylen ger lite hetare låga än med propan - men vi pratar ändå om max någon eller ett par hundra grader skillnad.
Även om lågan är het så är värmemängden liten per volym gas omkring förgasarröret/koppen, vilket gör att det är ganska stor volym låga/het gas som måste spola om delarna innan det är het nog för att leverera gas nog för fortsatt förbränning med huvudbränslet (som inte bör vara alkoholbaserat) .