Vilken sida ska man gå på?
- Trådstartare Granitbitarn
- Start datum
Och många parkerar bilen halvvägs uppe på trottoaren, för att de vill underlätta för trafiken.
På många ställen är det fullt tillåtet att parkera på vägen vid trottoaren, det är aldrig ok att parkera med ett hjulpar på trottoaren.
Ja nog håller jag med om att det är enkelt -och logiskt- men säg till när din schnauzer cyklar som kommer jag upp till "Lule" för att se underverket. 😁 😁
Det lär nog vara lättare att få en hund att cykla än att få vissa cyklister att förstå lika bra som en hund.Ja nog håller jag med om att det är enkelt -och logiskt- men säg till när din schnauzer cyklar som kommer jag upp till "Lule" för att se underverket. 😁 😁
Det fungerar så länge gång/cykelbanorna är enkelriktade.
Vadå? Det är ju till för att den som går skall se om det mötande fordonet (cykeln) kommer så nära att man måste kasta sig i diket. (Precis som det fungerar när du går på en landsväg där du möter bilarna som är närmast dig genom att gå på vänster sida)Det fungerar så länge gång/cykelbanorna är enkelriktade.
Är det vad man menar får man väl skriva det på skylten.Vadå? Det är ju till för att den som går skall se om det mötande fordonet (cykeln) kommer så nära att man måste kasta sig i diket. (Precis som det fungerar när du går på en landsväg där du möter bilarna som är närmast dig genom att gå på vänster sida)