Vilken sida ska man gå på?

Hur promenerar man i andra länder och hur flyter det på där? Inget jag själv lägger märke till då jag bara följer med strömmarna och går där andra går och hoppas att det är "rätt".

I ett högertrafikland vore det mest logiskt om all trafik gick till höger och tvärtom i en vänstertrafikland. Att fotgängare inte skulle räknas in i trafiken är bara dumt och ologiskt. Samma regler och rekommendationer gör det enklare för massorna att ha koll på. Folk gör som andra gör - inte som nån säger!
 
I ett högertrafikland vore det mest logiskt om all trafik gick till höger och tvärtom i en vänstertrafikland. Att fotgängare inte skulle räknas in i trafiken är bara dumt och ologiskt.
Nja, den självklart logiska anledningen är att fotgängare och trafikanter skall ha bästa möjliga ögonkontakt
Detta vet förstås alla redan, åtminstone alla som själva både går och cyklar på både cykelbanor och vägar,
allt annat är bara dumt och ologiskt!
 
Nja, den självklart logiska anledningen är att fotgängare och trafikanter skall ha bästa möjliga ögonkontakt
Detta vet förstås alla redan, åtminstone alla som själva både går och cyklar på både cykelbanor och vägar,
allt annat är bara dumt och ologiskt!
om det nu vore så viktigt för folk med den ögonkontakten på en 2-3 meter bred GC-bana - varför agerar inte massan efter det då? jo, troligen för att det inte gör nån skillnad på en sån smal väg om cykeln passerar 0,5m ifrån dig eller 1,5 m ifrån. Även om du går där på vänster sida, så har du cyklar bakfrån på samma eller nästan samma avstånd ifrån dig.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fotografiskt På vilken sida bär du kniven? Allmänt om friluftsliv 59
Amiedm Vilken svamp? Allmänt om friluftsliv 7
HannesB Vilken kniv är bäst? Allmänt om friluftsliv 33
Jojosurf Bärryggsäck/Bärstol - Vilken? Allmänt om friluftsliv 16
Alex00 Vilken väska!? (Kajka/Abisko) Allmänt om friluftsliv 7
otr vilken fågel Allmänt om friluftsliv 2
mrbambocha Gillar äventyr och friluftsliv- vilken utb/yrke passar? Allmänt om friluftsliv 18
veni Vilken GPS skulle ni rekommendera? Allmänt om friluftsliv 15
stortotta Vilken hund för äventyret? Allmänt om friluftsliv 43
Sjolidens Flytta till skogs... vilken skog? GÖTEBORG Allmänt om friluftsliv 12
Bulgakov Lofoten till hosten - vilken linje Allmänt om friluftsliv 0
vannar Vilken blomma? Allmänt om friluftsliv 2
JohanBergman1985 Ska åka och bestiga Kebnekaise, behöver tips Allmänt om friluftsliv 8
Livetiskuggan Det ska vara gött att leva. Utrustning Allmänt om friluftsliv 12
lsjonsson Efter Girjasdom: Rennäringslagen ska utredas Allmänt om friluftsliv 3
lsjonsson Amanda Lind: "Urfolk ska ha självbestämmande" Allmänt om friluftsliv 8
veni Hur mycket ska ett tält klara? Allmänt om friluftsliv 18
k_å Vart ska vi tälta en natt i Sälen? Allmänt om friluftsliv 1
7S Regeringen vill att det ska bli lättare att avhysa Allmänt om friluftsliv 255
camoscio Forumfrågor - ska man bry sig om att svara? Allmänt om friluftsliv 47
Vildmarksskri Nybörjare ska ut på påsklovet, vad behöver jag veta? Allmänt om friluftsliv 12
killroy04 Saker man ska göra innan man dör. Allmänt om friluftsliv 19
Jesperspappa Någon som ska till Fair Enough i Isaberg? Allmänt om friluftsliv 0
jokkemannen Ska vandra Bohusleden i oktober - TIPS?! Allmänt om friluftsliv 7
joanna "Tänk att det ska behöva vara så här!" Allmänt om friluftsliv 32
överlev92 Vart ska man börja? Allmänt om friluftsliv 4
fredrikgunne Vad ska jag göra i sommar? Allmänt om friluftsliv 3
Thundershit Hur ska jag uppnå drömmarna om att bli en äventyrare? Allmänt om friluftsliv 34
crilee Vad ska man hitta på i November! Allmänt om friluftsliv 22
tompa_m Var ska man vandra, Sarek, Kungsleden eller kanske... Allmänt om friluftsliv 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.