Vilken pannlampa ska jag köpa?

Hej, är sugen på att köpa en pannlampa och vill gärna tips från er. Mina önskemål utan rangordning är:

- Liten och smidig
- Rött ljus för att inte sänka mörkerseendet
- Gärna vattentålig då jag paddlar
- Batterisnål med utbytbara batterier
- Behöver inte ha extremt lång räckvidd, även om det naturligtvis inte skadar
- Helst inte svindyr eftersom den realistiskt sett mest kommer ligga i byrålådan :)

Tack på förhand!

/L

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Har också sedan flera år en av Petzl:s billigaste lampor. Funkar alldeles utmärkt. Finns andra saker att lägga pengar på.

Black Diamond Icon,gör jobbet! Dimmbar ljusstyrka,batterimätare,IPX 7 m.m.

Bilagor

• IMG_1771.jpg
    IMG_1771.jpg
    50.5 KB · Visningar: 2,351
Hej hej,
ska du använda den för typ paddling/vandring i mörker, eller ska den mest vara som lägerlampa, läslampa, bra-att-ha-lampa?
En av mina allra bästa små kompisar som hänger med på nästan alla resor (friluft såväl som "vanliga") är denna, Petzl e+LITE. Om inte annat, kanske den är ett bra komplement till de tillfällen då du inte behöver en mastodontlampa.
http://www.petzl.com/en/outdoor/headlamp/super-compact/elite

Hej hej,
ska du använda den för typ paddling/vandring i mörker, eller ska den mest vara som lägerlampa, läslampa, bra-att-ha-lampa?
En av mina allra bästa små kompisar som hänger med på nästan alla resor (friluft såväl som "vanliga") är denna, Petzl e+LITE. Om inte annat, kanske den är ett bra komplement till de tillfällen då du inte behöver en mastodontlampa.
http://www.petzl.com/en/outdoor/headlamp/super-compact/elite

Hej, främst som "lägerlampa" men eventuellt också för paddling i mörker. Jag kollar in den du länkat till! Tack

Silva Ninox

Hej Janne! Ja, den verkar lovande. Kör du den själv? Läste några omdömen om den där några skrev att batteriluckan är kass. Har du upplevt samma sak?

Jag var medveten att det kunde vara ett problem med batteriluckan innan jag köpte den.
Jag köpte den för några veckor sedan och har bara använt den några gånger. Har använt den för kort tid för att kunna göra en bedömning. Men än så länge verkar den lovande.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips