Vilken pannlampa ska jag köpa?

Ofta är det bättre utan pannlampa

vid t ex skridskoåkning och paddling håller helt med Thomas där. KartGPS med svag belysning funkar utmärkt och förstör inte mörkerseendet.

Skidåkning i bra spår funkar ju med rätt svag lampa eller i mitt normalfall när jag åker i skogarna söder om Hellasgården är det så mycket ljus från stan att jag oftast inte behöver lyse alls (jag hittar i och för sig bra där).

Thure

Köper du en bättre dyrare pannlampa så sats på en som du kan ta loss batteripacket ifrån och helst kör på R6.

På vintern är det en fördel att kunna ha batterierna innaför kläderna då man kan köra med alkaliska eller laddbara - annars börjar man bli hänsvisad till Lithium primärceller som är ganska dyra med 90-100 spänn för 4.
Redan vid -5 så tappar man uttagbar kapacitet ordetligt

Man får inte ut så mycket ur vanliga och laddbara om dom blir kalla , dom laddas ju inte ur men spänningen sjunker och sätter diverse batterivarnare i funktion som stänger av lampor och så.
Dom har ju bara sina uttagbara kapacitet i +20...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Black diamond Storm headlamp

Jag hade i stort sätt samma krav som du när jag köpte min pannlampa. Efter jämförelse av petzels och silvas modeller med just black diamonds var black diamonds storm den som motsarade min kravlista bäst. Jag är jätte nöjd med den. Roligt att du kom till samma slutsats.

Senast ändrad:

Bilagor

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    38 KB · Visningar: 538

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips