Vilken pannlampa ska jag köpa?

Ofta är det bättre utan pannlampa

vid t ex skridskoåkning och paddling håller helt med Thomas där. KartGPS med svag belysning funkar utmärkt och förstör inte mörkerseendet.

Skidåkning i bra spår funkar ju med rätt svag lampa eller i mitt normalfall när jag åker i skogarna söder om Hellasgården är det så mycket ljus från stan att jag oftast inte behöver lyse alls (jag hittar i och för sig bra där).

Thure

Köper du en bättre dyrare pannlampa så sats på en som du kan ta loss batteripacket ifrån och helst kör på R6.

På vintern är det en fördel att kunna ha batterierna innaför kläderna då man kan köra med alkaliska eller laddbara - annars börjar man bli hänsvisad till Lithium primärceller som är ganska dyra med 90-100 spänn för 4.
Redan vid -5 så tappar man uttagbar kapacitet ordetligt

Man får inte ut så mycket ur vanliga och laddbara om dom blir kalla , dom laddas ju inte ur men spänningen sjunker och sätter diverse batterivarnare i funktion som stänger av lampor och så.
Dom har ju bara sina uttagbara kapacitet i +20...

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Black diamond Storm headlamp

Jag hade i stort sätt samma krav som du när jag köpte min pannlampa. Efter jämförelse av petzels och silvas modeller med just black diamonds var black diamonds storm den som motsarade min kravlista bäst. Jag är jätte nöjd med den. Roligt att du kom till samma slutsats.

Senast ändrad:

Bilagor

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    38 KB · Visningar: 542

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips