Vilka Jägare är hårdast?

Jag var kvartermästare i lumpen 88/89, det tyckte jag var tillräckligt hårt. Om man funderar på att göra jägartjänst bara för att det är tufft och hårt, då är man ute och cyklar, man måste vara mycket mer motiverad än så för att klara av det, det Bergholm skriver "med den inställningen så kommer du att knäckas på din grundutbildning." håller jag fullständigt med om.
 
Attityder

Sällan har en omogen fråga besvarats så bra på Utsidan. De tuffaste jägarna är de som kommer hem och blir riktiga föräldrar, medmänniskor och goda kamrater. Lyckligtvis har jag träffat på sådana av många skilda nationaliteter samt fått möjligheten jobba med dem för människor som hade det riktigt dåligt.....
Väx upp yngling!

Go tur

Johan K

[Ändrat av johankse 2003-11-12 kl 07:54]
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
trollskylt2.gif
 

Röksvamp

Avslutat
Korrektheten

”Man hittar alltid eskimåer som är beredda att tala om för dem som bor i Kongo hur man bäst står ut med hettan”.
Lec, Stanislaw Jerzy

Tragiskt med forumets "korrekthet", varför slå ner på ett grabbigt inlägg när man samtidigt har överseende med allsköns taffliga prylinlägg?
Ni gör mer skada än nytta, låt grabben vara.

MVH Hasse
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Re: Korrektheten

Röksvamp; sa:
”Man hittar alltid eskimåer som är beredda att tala om för dem som bor i Kongo hur man bäst står ut med hettan”.
Lec, Stanislaw Jerzy

Tragiskt med forumets "korrekthet", varför slå ner på ett grabbigt inlägg när man samtidigt har överseende med allsköns taffliga prylinlägg?
Ni gör mer skada än nytta, låt grabben vara.

MVH Hasse

Tror inte det gör någon skada alls. Det verkar som killen har en romantiserad syn på det här med lumpen. Då gör det knappast något om man berättar hur det ligger till...eller?

/mattias
 
Re: Korrektheten

Röksvamp; sa:
”Man hittar alltid eskimåer som är beredda att tala om för dem som bor i Kongo hur man bäst står ut med hettan”.
Lec, Stanislaw Jerzy

Tragiskt med forumets "korrekthet", varför slå ner på ett grabbigt inlägg när man samtidigt har överseende med allsköns taffliga prylinlägg?
Ni gör mer skada än nytta, låt grabben vara.

MVH Hasse

Inga problem för mig.

Ibland så lyckas faktiskt inläggen ändras från trollinlägg till vettiga trådar. Det gäller bara att hålla uppe nivån. Och det gör man bäst genom att vara medveten om att det k-a-n vara frågan om ett troll samt att vara saklig.

Go tur!!
/Dalle
 
S.A.S.

Kan kanske vara något för dig.
Gubbar i 30-40 års åldern med 45 kg på ryggen som knallar runt i 30-50 km i Irakiska öknen nattetid.

Gissar att ryggsäcken nästan är lika tung som du din fjolla.

Stefan
 
Re: Jeegare?

Kirunafjällis; sa:
SSG ? -Flygbolag? Va?

hur var det nu igen med att nalla på pipan?

Hur som helst, att gå långt med ryggsäck och att se stora delar av den Svenska naturen under ett år är inte tufft utan förmånligt.. Tänk dom stackarna som inte får komma ut i den friska luften det måste vara SKITTUFFT!!!
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.