Vilka Jägare är hårdast?

Pansarjägare måste ju vara hårdast. Stridsvagnen har ju en meter tjockt pansar och det är hårt. (Man kan slå sig riktigt illa) Jägare är ju faktistk mjuka mål.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
pagren; sa:
Jag undrar vilka jägare som är hårdast.
Det är svårast intagning på fallskärmsjägarna, men jag har hört att dom är en hög med fjollor som tror att dom är något?
Fjälljägarna verkar ju förbannat hårda, lever i skogen flera veckor på bark och rötter?
Kustjägarna har jag inte hört så mycket om, men dom verkar grymma ändå?
Jag har några år kvar till lumpen, så det skulle vara kul att veta vilka som är absolut hårdast...

Bark och rötter, i flera veckor. Jösses, vad är det för hårt med det?

/mattias
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Avslmedl

Avslutat
norpan_; sa:
pagren; sa:
Jag undrar vilka jägare som är hårdast.
Det är svårast intagning på fallskärmsjägarna, men jag har hört att dom är en hög med fjollor som tror att dom är något?
Fjälljägarna verkar ju förbannat hårda, lever i skogen flera veckor på bark och rötter?
Kustjägarna har jag inte hört så mycket om, men dom verkar grymma ändå?
Jag har några år kvar till lumpen, så det skulle vara kul att veta vilka som är absolut hårdast...

Bark och rötter, i flera veckor. Jösses, vad är det för hårt med det?

/mattias

Att leva på bara bark och rötter blir bara magen hård av.

/g
 
jo, jag kunde låta bli att svara på din fråga.
det verkar som att du drömmer om att lumpen är
hur kul som helst!
jag ligger inne som jägare (det som du kallar fjälljägare finns inte!) på K4, Arvidsjaur.
Och som det stod i ett annat inlägg, med din nuvarande inställning åker du ut väldigt snabbt!!!
även om inryck blir snällare och snällare så är det jobbigt psykiskt. det gäller att ha en vilja av järn och vara fokuserad till tusen!!!
Lycka till!


pagren; sa:
Jag undrar vilka jägare som är hårdast.
Det är svårast intagning på fallskärmsjägarna, men jag har hört att dom är en hög med fjollor som tror att dom är något?
Fjälljägarna verkar ju förbannat hårda, lever i skogen flera veckor på bark och rötter?
Kustjägarna har jag inte hört så mycket om, men dom verkar grymma ändå?
Jag har några år kvar till lumpen, så det skulle vara kul att veta vilka som är absolut hårdast...
 
Pröva "på pannan ställ" eller "böjsträck" samtidigt som du ber om förlåtelse till gud, kung och fosterland för att du är en dålig soldat... Om detta skiljer sig från vad du tror att en hård soldat i försvaret (jägarskolorna med betoning på amf 1) sysslar med så ber jag dig ta en funderare och kanske lära dig lite om vad som förekommit under tidigare utbildningar.

mvh/samme
 
OM INTE ÖVERTYGELSE HAR FRAMGÅTT VIA DENNA LÄNK SÅ KAN JAG REKOMMENDERA DIG ATT LÄSA:

JAG SKA BLI KUSTJÄGARE.
AV:C-M JÖNSSON, UTGIVEN PÅ ORD & VISOR FÖRLAG
MYCKET LÄSVÄRD FÖR EN BLIVANDE EL GAMMAL JÄGARE
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.