Ja, nåt sånt där står på önskelistan. Jag har en tung modell (stålrör istället för aluminium) som jag spontanköpte på campingsemestern i fjol (men den är lite väl tung för vandring). För kajakbruk spelar väl dock inte vikten så stor roll.Eftersom vikt och packvolym knappast spelar någon roll när jag är iväg med kajaken, har jag en Helinox Chair 2.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vikbar sittstol
- Trådstartare Snödrivan
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Det borde väl gå att lösa med en tältspik och en bit persiennlina?
Eller någon tyngre del av packningen eller en lös lagom stgor sten i stolen då man inte själv tynger fast den
/Patrik,
Det stämmer att de är känsliga för vinden, men de brukar inte blåsa bort - bara välta, och sen ligger den rätt still. Brukar gå att lösa genom att man lägger en jacka eller handuken i den när man ska upp därifrån. Eller så sitter man bara kvar och dricker öl ända till det slutar blåsa
Jag sitter bkvänt i min stol som träs på mitt expeed downmat 9 LW XP. Dubblar ju som liggunerlag, på gott (en pryl tvån avnädningar) och ont (får man punka i stolen får man sova på marken).
18 cm dunisolering är mjukt och varmt. Lätt att variera ryggvinkel och man sitter lite lågt - man kan inte dingla med benen men jag har lärt mig hitta en skön knävinkel.
Men just det liggerunderlaget kostar en slant men använder stolen som skyddsöverdrag även då jag sover, så lite extra säkerhet mot punka där.
Stolomslag + liggunderlag väger nog in på dryga kilot. INga problem i kajak och görligt även på ryggen.
/Patrik
18 cm dunisolering är mjukt och varmt. Lätt att variera ryggvinkel och man sitter lite lågt - man kan inte dingla med benen men jag har lärt mig hitta en skön knävinkel.
Men just det liggerunderlaget kostar en slant men använder stolen som skyddsöverdrag även då jag sover, så lite extra säkerhet mot punka där.
Stolomslag + liggunderlag väger nog in på dryga kilot. INga problem i kajak och görligt även på ryggen.
/Patrik
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg