Veckotävlingen

Oanmäningarna står som spön i backen. Först Anders, följs av pegason, senast Ahvenet och nu jag som inte ger mig ut i den hårda vind som denna fjärde advent gör Östersjön utanför Visby väldigt vacker.
 
Även om veckans dagar var förbrukade så har det blivit isfiske både igår och idag. 3 Regnbågar igår ,topp 1450g och ett pimpel - KM idag med Partille Sportfiskeklubb. Tog hem segern bland 9 deltagare med 47 abborrar men nu tar det på isarna när mildvädret drar in.
 
Resultat omgång 50

fiskarlennart, 23 p


Ställning efter omgång 50

fiskarlennart, 138 p
pegason, 83 p
lausvik, 79,5 p
Ahvenet, 77 p
Trasselkludd, 52,5 p
Norgefiskaren, 48,5 p
Mille, 5,5 p
Maya, 3 p
 
juldag_22.jpg


Ett bompass från bryggan vid Visby kallbadhus avverkat. I bakgrunden Almedalen och till vänster i bild Kruttornet. Fisket avbröts när bryggan fylldes av julskinkor (bastubadarnas) vilkas innehavare tydligen inte begripit att det är i grytan man ska doppa så här års. Hur som helst gissar jag att de effektivt skrämde bort den fisk som (förmodligen inte) fanns där men nobbat mitt röd/svarta Häxan. 0 p.
 
Resultat omgång 51

fiskarlennart, 20 p
lausvik, 0 p



Ställning efter omgång 51

fiskarlennart, 142 p
pegason, 83 p
lausvik, 81,5 p
Ahvenet, 77 p
Trasselkludd, 52,5 p
Norgefiskaren, 48,5 p
Mille, 5,5 p
Maya, 3 p

Ahvenet lade in sill, Lennart pimplade och jag bommade. Resten lät inte sitt julfirande störas av fiske. En ynka omgång återstår av årets tävling.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...