Veckotävlingen

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Oanmäningarna står som spön i backen. Först Anders, följs av pegason, senast Ahvenet och nu jag som inte ger mig ut i den hårda vind som denna fjärde advent gör Östersjön utanför Visby väldigt vacker.

Även om veckans dagar var förbrukade så har det blivit isfiske både igår och idag. 3 Regnbågar igår ,topp 1450g och ett pimpel - KM idag med Partille Sportfiskeklubb. Tog hem segern bland 9 deltagare med 47 abborrar men nu tar det på isarna när mildvädret drar in.

Resultat omgång 50

fiskarlennart, 23 p

Ställning efter omgång 50

fiskarlennart, 138 p
pegason, 83 p
lausvik, 79,5 p
Ahvenet, 77 p
Trasselkludd, 52,5 p
Norgefiskaren, 48,5 p
Mille, 5,5 p
Maya, 3 p

Sillen är klar.

Bilagor

• CF9B4FF3-0E33-4D93-A900-9A8E6FB1F940.jpeg
    CF9B4FF3-0E33-4D93-A900-9A8E6FB1F940.jpeg
    1.2 MB · Visningar: 105
juldag_22.jpg

Ett bompass från bryggan vid Visby kallbadhus avverkat. I bakgrunden Almedalen och till vänster i bild Kruttornet. Fisket avbröts när bryggan fylldes av julskinkor (bastubadarnas) vilkas innehavare tydligen inte begripit att det är i grytan man ska doppa så här års. Hur som helst gissar jag att de effektivt skrämde bort den fisk som (förmodligen inte) fanns där men nobbat mitt röd/svarta Häxan. 0 p.

Resultat omgång 51

fiskarlennart, 20 p
lausvik, 0 p

Ställning efter omgång 51

fiskarlennart, 142 p
pegason, 83 p
lausvik, 81,5 p
Ahvenet, 77 p
Trasselkludd, 52,5 p
Norgefiskaren, 48,5 p
Mille, 5,5 p
Maya, 3 p

Ahvenet lade in sill, Lennart pimplade och jag bommade. Resten lät inte sitt julfirande störas av fiske. En ynka omgång återstår av årets tävling.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips