Veckotävlingen

Resultat omgång 47

fiskarlennart, 25 p
lausvik, 0 p
pegason, 0 p


Ställning efter omgång 47

fiskarlennart, 131 p
pegason, 81 p
lausvik, 77,5 p
Ahvenet, 73 p
Trasselkludd, 50,5 p
Norgefiskaren, 48,5 p
Mille, 5,5 p
Maya, 3 p

25 poäng är ett resultat som skulle glädja många men Lennart "gnäller" över trögt fiske. Blev han tvungen att köpa mat till katterna den här veckan? Vann omgången gjorde han lika ohotad som han är i sammandraget. Snipjägarn´s trailer gick igenom besiktningen utan anmärkning men själv var han betydligt risigare. Själv hade jag en underbar stund vid Nothamn innan det började regna. Nollade gjorde vi båda men det är mycket fiske kvar innan det hela är avgjort.
Får krypa till korset och erkänna att lite torrfoder blev inköpt denna vecka. Men ingen nöd på katterna. Milles pappa Stefan har hjälp en kvinnlig f.d lärarkollega att slakta lamm och som tack fick han ett lamm som jag hjälpte till att stycka, blir ju alltid en del bortskuret fett o.dyl som katterna blir väldigt nöjda med att mumsa på.
 
Får krypa till korset och erkänna att lite torrfoder blev inköpt denna vecka. Men ingen nöd på katterna. Milles pappa Stefan har hjälp en kvinnlig f.d lärarkollega att slakta lamm och som tack fick han ett lamm som jag hjälpte till att stycka, blir ju alltid en del bortskuret fett o.dyl som katterna blir väldigt nöjda med att mumsa på.
Torrfodret kan du ju alltid använda till mäsk och feederbete... Det är katterna nästan skyldiga dig. Själv är jag tidigt uppe så den sovmorgon jag tänkt mig ligger litet skrynkligt till. Men det blir nog ändå en avspänd förmiddag med ett getöga på skidåkandet i TV innan jag ger mig ut och trotsar nordanvinden.
 
Två korta pass under lördag och söndag hanns med.
Tunna handskar av vinyl eller likande gör stor skillnad i kylan.

Ingen fisk blev det.
 
Resultat omgång 48

lausvik, 0 p
pegason, 0 p
Ahvenet, 0 p


Ställning efter omgång 48

fiskarlennart, 131 p
pegason, 83 p
lausvik, 79,5 p
Ahvenet, 75 p

Trasselkludd, 50,5 p
Norgefiskaren, 48,5 p
Mille, 5,5 p
Maya, 3 p


Bistert och trögfiskat. Bara jag, pegason och Ahvenet gav oss ut och ingen av oss fick någon fisk. Det resultatet innebär att såväl den inbördes ordningen som de poängmässiga avstånden mellan oss är oförändrade.
 
Kommer med dystra besked, vintern är här!
Is på både Gölen och sjöarna, endast den "förhatliga sjön" är öppen.
Båten är nedisad och har ett 5cm lager snö, allt är fruset.
Väderprognoserna hotar med minusgrader i flera veckor.
Som Findus skulle ha sagt: "se detta som en oanmälan för resten av året".
(Känns som andraplatsen glider mig ur händerna....)
 
Dags att börja tänka på julklappar.

Till pegason ger jag, med varm hand, en isborr (en slö och litet skev skålborr...) Lennart får några till katter. Trassel en mindre bekväm soffa. Anders en rejäl ryggmassage och ett rimligt arbetsschema och till Ahvenet en rejäl gaff så att han säkert kan landa sina sillar.

Skitfiske! Och en skitjul!
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.