Veckotävlingen

Ingen fisk idag heller.

En fin dag dock. Förutom några incidenter på grund av att jag inte är van vid vadare.
Först blev det ett litet dopp för jag backade och var oförsiktig så det slutade med att jag ramlade i slowmotion. Gick rätt bra och bara lite vatten innanför vadarna. Tröjan sög upp det mesta.

Sedan blev det lite värre. Halkade när jag skulle gå ner i vattnet. Hade gått ner där några gånger så var lite oförsiktig tror jag. Halkade, studsade på stenar ner i vattnet. Rullen var full med barr och jord efteråt. Men allt verkade klarar sig. Fick skruva loss spolen och skölja.

Till och från så kunde jag det där med att t kasta fluga. Bästa var när jag lyckades lägga den vid en vakande fisk och faktiskt få hugg. Två hugg blev det och ena kände jag.

Annars så var det solsken större delen av dagen och för varmt för jacka.
 
Ingen fisk idag heller.

En fin dag dock. Förutom några incidenter på grund av att jag inte är van vid vadare.
Först blev det ett litet dopp för jag backade och var oförsiktig så det slutade med att jag ramlade i slowmotion. Gick rätt bra och bara lite vatten innanför vadarna. Tröjan sög upp det mesta.

Sedan blev det lite värre. Halkade när jag skulle gå ner i vattnet. Hade gått ner där några gånger så var lite oförsiktig tror jag. Halkade, studsade på stenar ner i vattnet. Rullen var full med barr och jord efteråt. Men allt verkade klarar sig. Fick skruva loss spolen och skölja.

Till och från så kunde jag det där med att t kasta fluga. Bästa var när jag lyckades lägga den vid en vakande fisk och faktiskt få hugg. Två hugg blev det och ena kände jag.

Annars så var det solsken större delen av dagen och för varmt för jacka.
Samma lika. Ingen fisk, vatten i vadarstövlarna och vackert väder. Flugkastandet gick successivt bättre. Började med att snärta av tafsen men mot slutet fick jag till hyfsat långa kast med sträckt tafs. Jackan hade jag på men oknäppt.
 
Tur att det gick bra, halkiga stenar är inte att leka med. Inget fiske denna vecka för min del, har varit jakt istället. Vi får bara skjuta en älgkalv detta år och de har lyst med sin frånvaro. En dovhjort har det blivit under veckan för det lilla jaktlaget..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.