Veckotävlingen

Var med på den årliga tävlingen Norra Älvstrandsfiske i Göta Älv (Eriksberg). Trögt för min del, 11 vittlingar, 1 svartmunnad smörbult och en liten torsk som simmar vidare = 42p Visa bilaga 37395
Ett helt knippe lovliga vitlingar är väl inte så dåligt? Jag hoppas få möjlighet att göra något försök i havet snart nu när öringen inte distraherar.
Den svartmunnade smörbulten hade också varit lite rolig att fånga ett gäng. Även om den inte ska vara här så vore det intressant att smaka på den.
 
Tillbaka i en bekant liten sjö, med potential för större abborre och givetvis även hyggliga gäddor, har fiskat ett antal gånger i sjön och har således några intressanta ställen att söka av.

Men, abborren var riktigt försiktig och det tog lång tid innan jag hittade en någorlunda fungerande teknik.
Många bottennapp blev det, då abborren inte tog på "simmande" beten, utan man fick låta jiggen vila på botten för att de skulle peta lite försiktigt på betet.

Förövrigt så kan jag meddela att champinjonsoppan var förskräcklig......

Rapport 7/10 Torsdag: 7 gäddor, 2 abborrar.

Gädda top 71cm:
20211007_151818.jpg

Abborre 33 och 31cm:
20211007_115258.jpg20211007_121938.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.