Veckotävlingen

Kombinationen av en lovande väderprognos och en möjlighet att smita tidigt från jobbet i morgon lockar... Anmäler fiske (och håller tummarna för att ingenting ska spräcka mina planer...).
The best laid plans... Tiden rann iväg, jag måste till Uppsala och det är kulingvarning på Ålands hav. Får bli fiske i helgen, i bästa fall...
 
Idag blev det första fisken på fluga!
En bra vändning på dagen till slut. Efter att ha fått en spricka i coatingen på linan kändes det rätt tråkigt och kasten blev dåliga.
Men kaffepaus hjälpte lite. Sedan såg jag vakande fisk och gjorde ett nytt försök.
Kasten funkade lite bättre. La ut ett fint kast och så hände något äntligen. Lyckades kroka fisken och fick en fin fight.
Mycket publik blev det också då det var många andra fiskare på plats som inte fick något.

1 regnbåge.
 

Bilagor

  • 784DE0BA-5553-48C4-BC4D-E4A7B78F9A42.png
    784DE0BA-5553-48C4-BC4D-E4A7B78F9A42.png
    3.4 MB · Visningar: 46
Anmälan: 24/10 Söndag.

Kanske har jag skrivit det tidigare, men det blir en "ny sjö" den här gången.
Sjösättningen är den besvärligaste jag hittills stött på, men skam den som ger sig.
 
Rapport 24/10:
Nu får det vara slut med "nya sjöar" och besvärliga rampningar!
Trots hjälp av 4st plaströr var det ett slit att få båten i sjön och trots elvinsch var det svårt att få upp båten....

Hur som, 4st, top 73cm.
20211024_085323.jpg
 
Hej.

har varit allt för mycke på jobb. Men hadde meg en tur i en fjellsjö där Herman och Håkan var med förra sommaren.
Fiska med flöte/glidsänke och mask. Fick 20 små öringar.

Det blev en god middag för 2 personer.
Nu blir det mer arb, många tur/retur Stavanger på kontoret.

så när nästa fisketur blir??? Men får läsa goda fikeberättelser!!

skitfiske!!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.